Производители на автомобили като Volkswagen, Geely и General Motors инвестираха вече милиарди долари в електромобилите, като през тази година все още се очакват нови предложения. В Европа и Китай строгите регулации ще продължат да тласкат пазара напред. Понастоящем Volkswagen пуска новия хечбек ID.3 и ще предложи компактен SUV (sport-utility vehicle) близнак по-късно тази година, който ще се продава в Европа, Китай, докато американският концерн Ford изкарва Mustang Mach-E по-късно тази година.
"Ние имаме ясен ангажимент да станем въглеродно неутрални до 2050 г. и няма алтернатива на нашата стратегия за електромобили, с която да постигнем това", заяви Майкъл Джост, ръководител стратегия във Volkswagen пред журналисти на 12 март. Спадът на петролните цените е „един от онези спадове, които продължават един месец, или няколко месеца или може би една година “, казва той, но в дългосрочен план петролът няма да поевтинее повече.
Особено в САЩ евтиният петрол би могъл да насърчи някои потребители да купуват превозни средства с двигатели с вътрешно горене. „Това със сигурност е лоша новина за всяко електрическите превозни средства, ако спадът в цените на бензина се задържи за няколко месеца“, смята Марк Уейкфийлд от AlixPartners.
Beijing Electric Vehicle Co., най-големият производител на електромобили в Китай, заяви в началото на март, че няма планове да коригира стратегията си за производство или продажби спрямо колебанието на цените на петрола. Звеното на компанията за електромобили се фокусира върху преодоляването на епидемията и устойчивото възобновяване на работата.
В Китай, най-големият пазар на електрически автомобили в света, субсидиите доведоха до удвояване на продажбите им през 2018 г. Частичното оттегляне на субсидиите миналата година доведе до забавяне, но продажбите продължиха да нарастват с двуцифрени темпове. Консултантът CRU Group наскоро намали прогнозата си за продажби през 2020 г. до 1,35 милиона броя, от 1,5 милиона броя, поради икономическото въздействие от разпространението на коронавируса в страната.
Колин МакКерахър, анализатор в BloombergNEF, заяви, че очаква продажбите на електромобили да нараснат в Европа през тази година въпреки свиването на общия пазар на автомобили.
Електрическите превозни средства струват с 50% до 70% повече от конвенционалните автомобили, но се очаква цената им да намалее през следващите години, тъй като технологията на литиево-йонните батерии се развива и производителите увеличават производството. При сегашните темпове анализаторите изчисляват, че цената на електрическите превозни средства ще започне да съответства на цената на автомобилите с двигатели с вътрешно горене още през 2023 г.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната