Революцията на електрическите превозни средства, която според повечето проучвания продължава да придобива все по-големи мащаби, е изправена пред една от най-големите заплахи, откакто електромобилите започнаха да навлизат на пазарите през миналото десетилетие, пише Bloomberg.
Появата на коронавируса в края на декември парализира ключови части от китайската икономика. До началото на март вирусът се разпространи в Европа и САЩ. На 9 март цените на петрола се сринаха. Когато пазарите се сгромолясаха, правителствата от Италия до САЩ предприеха драстични мерки - от заключване на цели държави до забрана на пътуванията и обявяване на извънредни положения. Централните банки по света намалиха лихвените проценти и обещаха да купуват облигации в опит да запазят икономиката.
„Събитията през последната седмица значително увеличиха вероятността глобалната икономика да изпадне в рецесия в отговор на скока в новите случаи на заразени с COVID-19 в световен мащаб, както и заради свързаните с тях прекъсвания и агресивната пазарна разпродажба“, заяви Бен Мей от Oxford Economics.
Електрификацията е тук, за да остане, както гласи конвенционалната мъдрост, но тези събития са лоша новина за индустриите, които се стремят да наклонят везните в полза на електромобилите през тази година.
„Хората не купуват автомобили в момента“, посочва Рам Чандрасекаран от Wood Mackenzie. „Кой ще излезе и ще направи големия скок, като каже, че ще си купи нов електромобил, когато никога преди не е притежавал електрическа кола?“, казва той.
Глобалният пазар на автомобили ще бъде силно засегнат от икономическото свиване, смятат анализатори от BloombergNEF, което ще доведе до негативни последици за продажбите на електрически превозни средства и производствения капацитет при батериите. Данни на BNEF показват, че общите продажби на автомобили са спаднали с 44% в Китай през януари и февруари спрямо същия период през 2019 г. и с 18% в Южна Корея, две от страните, засегнати най-силно от пандемията от коронавирус.
Продажбите на електромобили, които се увеличават през последните години, са чувствителни към моделите на по-широкия пазар на автомобили. Все още се очаква продажбите в Европа да нараснат с 50% спрямо миналата година, а продажбите в Китай могат да изтрия ръста и дори да се насочат към свиване, ако възстановяването от вируса се забави.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт