IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Съосновател на Tesla планира да прекрои глобалната индустрия за батерии

Най-голямата компания за рециклиране на батерии в САЩ се насочва към производството на аноди и катоди, основни компоненти при батериите

22:17 | 22.09.21 г. 2
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Redwood Materials</em></p>

Снимка: Redwood Materials

Тези обещания се основават на икономическата сила на падащите цени на батериите. Всеки път, когато глобалното предлагане на батерии се удвои, разходите за производството им падат с около 18%, сочат данни на BloombergNEF. Това се дължи на големите инвестиции в производството на батерии като гигафабриката на Tesla в Невада.

Тук има едно ярко изключение от това правило: материалите на батерии. 

Данните на BNEF показват, че Китай е отговорен за повече от 80% от световното производство на компоненти и материали за батерии. Въпреки че планираните нови фабрики за батерии в САЩ и Европа ще помогнат да се оспори доминиращата роля на Азия тук, тези региони ще останат зависими от Китай и неговите съседи без реализирането на огромни нови инвестиции в основните батерийни компоненти.

Компанията за рециклиране, която не само рециклира

Стробъл напуска Tesla отчасти поради нарастващата  у него тревога относно усещането за задушаване в глобалната верига на доставка. Автомобилните компании най-накрая започват да обръщат внимание на производството на батерии, посочва той, но продължават да игнорират „не толкова секси“ компонентите, които изграждат тези батерии.

Redwood преследва три типа операции: рециклиране, производство на медни фолиа за аноди и производство на катоди. Рециклирането се извършва в централата ѝ в Карсън Сити, Невада. Компанията наскоро обособи строителна площадка от 400 декара в окръг Стори, за да произвежда деликатните медни фолиа, компонент в недостиг.

Катодна фабрика ще бъде най-голямото начинание на Redwood досега, изтъква Стробъл.

Целта на компанията за производствен капацитет от 100 ГВтч до 2025 г. означава, че тя вече няма да разчита само на приходите от своя бизнес за рециклиране. За разлика от потребителската електроника, в автомобилната индустрия има голяма пауза между момента на производство на електрически автомобили и времето, в което батериите им са готови за рециклиране.

Повторното използване на пакети от клетки във вторични приложения може да забави това допълнително. Днес електрическите автомобили представляват по-малко от 10 % от продуктите за рециклиране на Redwood.

Стробъл е уверен, че през следващите десетилетия рециклираните материали ще бъдат използвани около „100 процента“ от индустрията за производство на батерии.

Рециклирането вече е изгодно, споделя той, и в крайна сметка компаниите, които не интегрират рециклирането с рафинирането и производството, няма да могат да се конкурират по цена. Конкурентите на Redwood са еднакво уверени в перспективите, включително базираната в Масачузетс Worcester и канадската Li-Cycle Holdings.

Последна актуализация: 12:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
IQ96
преди 2 години
Е има латиноси, ама те повече са по прахта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 3
terziеv
преди 2 години
Хахаха, щял да измести производството от Азия в САЩ и Европа. За целта май ще трябва и да измести бая китайци към САЩ и Европа, че тука не остана човек да може да произведе кламер.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още