IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Съосновател на Tesla планира да прекрои глобалната индустрия за батерии

Най-голямата компания за рециклиране на батерии в САЩ се насочва към производството на аноди и катоди, основни компоненти при батериите

22:17 | 22.09.21 г. 2
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Redwood Materials</em></p>

Снимка: Redwood Materials

Една Redwood, която преминава към производство на катоди, би представлявала допълнителен тласък за индустрията на електрическите автомобили, според анализатора на BNEF Джеймс Фрит.

Катодът не само е най-големият двигател на разходите, но и е най-замърсяващата част от производството на батерии. Консолидирането на веригите на доставка в САЩ - и технологичните подобрения, които ще дойдат с това - ще намалят драстично емисиите от производството на батерии, смята Фрит. 

166 броя iPhone от кобалт

Докато компаниите чакат първата голяма вълна от електрически превозни средства да достигне края на своя експлоатационен живот, потребителската електроника си осигурява изненадващо ефективен заместител. Например батериите при потребителската електроника съдържат значително по-високи нива на кобалт, един от най-скъпите и противоречиви метали, стоящи в основата на батериите. Според изчисленият на BNEF ще са необходими 6147 рециклирани батерии от смартфони iPhone, за да осигури достатъчно литий за Tesla Model Y. В същото време ще трябват батерии от едва 166 iPhone-а, за да осигури достатъчно кобалт за подобна батерия.

Стробъл смята, че в старата електроника има толкова много кобалт, че Redwood винаги ще произвежда повече от рециклирането, отколкото е необходимо за производството.

Redwood Redwood

Проучванията показват, че изграждането на електрически автомобили замърсява повече околната среда, отколкото изграждането на автомобили с бензинов двигател, поради високите енергийни изисквания за производството на батерии.

Електромобилите обаче са толкова по-ефективни за експлоатация, че повече от тях компенсират това базово замърсяване още през първите година от своята експлоатация.

В САЩ са необходими около 16 000 мили шофиране, преди електрическото превозно средство да започне да оказва положително въздействие върху околната среда - или приблизително година и половина от закупуването на електромобила, изчислява BNEF.

Според Фрит, планът на Redwood ще намали почти наполовина това вредно въздействие на електромобилите. Консолидирането на веригите на доставка в САЩ и използването на 50 % рециклиран материал би намалило емисиите от производството на батерии с поне 41 %, изтъква той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
IQ96
преди 2 години
Е има латиноси, ама те повече са по прахта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 3
terziеv
преди 2 години
Хахаха, щял да измести производството от Азия в САЩ и Европа. За целта май ще трябва и да измести бая китайци към САЩ и Европа, че тука не остана човек да може да произведе кламер.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още