Илон Мъск похвали китайските автомобилни производители като „най-конкурентоспособните в света“ по време на онлайн форум в петък, където главният изпълнителен директор на Tesla Inc. засегна и сигурността на данните и „големия потенциал“ на страната като пазар за електрическите превозни средства, предава Bloomberg.
Мъск бе изключително ласкателен в предварително записаното си участие на Световния конгрес за електрически превозни средства, който се проведе на южния китайски остров Хайнан. Китай е най-големият пазар на електромобили в света и е от решаващо значение за Tesla, особено след няколко по-трудни месеца, които засегнаха репутацията ѝ в страната.
„Изпитвам голямо уважение към китайските автомобилни производители“ заради насърчаването на електротехническите технологии, каза Мъск по време на речта си, която продължи едва три минути. Той отбеляза, че производителите на автомобили в страната са особено силни в софтуера. „Обществените чувства и подкрепата за електрическите превозни средства са в невиждана точка на обрат, защото те знаят, че това е бъдещето“, каза той.
След като първоначално се радваше на много топли чувства в страната, включително като единственият чуждестранен автомобилен производител, на когото бе позволено да притежава изцяло местните си операции и да получава подкрепа за фабриката си в близост до Шанхай, Tesla претърпя редица неуспехи в азиатската страна през тази година. Протест на недоволна собственичка на автомобил от марката по време на автомобилното изложение в Шанхай през април се разрасна в социалните мрежи и беше последван от поредица от катастрофи и засилен регулаторен контрол над безопасността, данните и проблемите с обслужването на клиенти.
Освен това Tesla е изправена пред по-ожесточена конкуренция в Китай от местни стартъпи в сектора, включително Xpeng Inc., Li Auto Inc. и Nio Inc.
Доставките на произведени в Китай автомобили на базирания в Калифорния производител до местни купувачи се възстановиха през миналия месец, а износът от фабриката на компанията в Шанхай предимно за Европа също се ускори. Така китайските доставки на Tesla се увеличиха през август с 34% спрямо нивото им от юли до 44 264 превозни средства.
През миналия месец Tesla временно спря някои операции в завода си в Шанхай, тъй като глобалният недостиг на чипове се отрази и на производителя на електрически автомобили. Част от производствена линия в завода в Китай беше спряна за около четири дни през август поради липса на ключови компоненти.
По време на изявата си в петък Мъск също така говори и за сигурността на данните, като каза, че това е крайъгълният камък на индустрията, докато тя все още се развива.
„Tesla ще работи с националните власти във всички страни, за да гарантира сигурността на данните“, каза той. „На фона на бързия растеж на технологиите за автономно шофиране сигурността на данните на превозните средства предизвиква по-голяма обществена загриженост от всякога“, призна той.
Автомобилите се оборудват с непрекъснато нарастващ набор от сензори и камери в помощ на шофьорите. Но данните, които това оборудване генерира, могат да бъдат използвани от производителите и за разработване на нови технологии, като системи за автономно шофиране, повдигащи опасения за поверителността и сигурността, особено когато информацията се изпраща в чужбина.
Производителите на автомобили в Китай са длъжни да съхраняват данни, генерирани от превозни средства на местно ниво, и трябва да получат регулаторно одобрение, когато трябва да изнасят особено важни данни в чужбина. По-рано през тази година Пекин поиска изрично и от Tesla да съхранява всички данни, събрани от автомобилите си, на местно ниво, след като на превозните средства беше забранено да влизат във военни бази и някои правителствени зони поради опасения, че камерите им могат да бъдат използвани за шпионаж.
Пионерът на пазара обеща да спази разпоредбата и да създаде центрове за данни в страната. През миналия месец Tesla публикува обяви за работа за редица нови позиции, включително за адвокат по поверителността на данните, както и за мениджъри по външни отношения.
Уан Джун, главен оперативен директор на подразделението за интелигентните автономни решения на Huawei Technologies Co., говори след Мъск в петък, като за пореден път обяви, че концернът не планира да произвежда свои собствени автомобили. Президентът на General Motors Co. Марк Ройс също е представен на форума.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
преди 4 години На втората снимка ми прави впечатление,че дори е започнал да придобива китайски черти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар