Германските производители на автомобили и азиатските доставчици на батерии се събират в Унгария в мащабен брак по желание, за да подкрепят своите електромобилни амбиции, пише Ройтерс.
Компаниите се стичат към страната от Централна Европа, където правителството на премиера Виктор Орбан се противопоставя на предпазливостта на Запада относно Китай и предлага щедри стимули за обособяване на производствени центрове на чуждестранни компании.
Инвестициите в унгарската автомобилна индустрия са доминирани от три държави - Германия, която е глобална производствена автомобилна централа, както и Китай и Южна Корея, които са лидери при батериите за електромобили.
Компаниите от тези три страни са получили 29 от общо 31 субсидии, раздадени от Унгария за големи инвестиции в сектора на автомобилите и батериите през последното десетилетие, показва анализ на Ройтерс.
„Катоди, аноди, сепаратори, монтажни линии, цялата верига на доставки на батерии е тук“, изтъква Дирк Волфер от Германо-унгарската търговска камара в Будапеща.
В списъка с получатели на такава държавна помощ попадат компании като BMW AG, Mercedes-Benz Group AG, BYD Co. и Samsung SDI. Средната стойност на такава субсидия възлиза на 15% от цялата инвестиция.
През последните шест години Унгария е привлякла над 14 млрд. евро преки чуждестранни инвестиции само в сектора на батериите, изчислява Ройтерс.
Големите инвестиции като цяло се класифицират като такива, когато са на стойност над 5-10 млн. евро, вариращи в зависимост от редица фактори като създаден работни места.
Държавните стимули и възможността производителите на автомобили и доставчиците на батерии да работят в съседство се оказва предимство, според допитване, засягащо около 20 представители на индустрията в Германия, Унгария, Китай и Южна Корея.
Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), най-големият производител на електромобилни батерии в света, и южнокорейските компании SK Innovation и Samsung SDI споделят, че близостта им с германските автопроизводители е ключов фактор при вземането на решения за инвестиране в Унгария.
CATL влага 7,6 млрд. долара в изграждането на най-големия завод за батерии в Европа, който ще се намира именно в Унгария. И този завод, и фабриката на BMW за 2,1 млрд. долара ще бъдат разположени в град Дебрецен, който привлича екосистема от доставчици, вариращи от производители на спирачки и катоди за батерии до индустриални машини.
Mercedes-Benz преоборудва фабриката си в Кечкемет, за да може да произвежда електрически автомобили, а Audi, част от групата на Volkswagen, произвежда автомобили и електрически двигатели в Гьор.
Тази индустрия може да бъде от полза за правителството на Орбан, тъй като страната е изправена през най-значимите икономически предизвикателства за последното десетилетие, с нива на инфлация от над 20% и европейски средства под въпрос.
И все пак унгарският проект за електромобили се сблъсква със сериозни препятствия, според източници от индустрията.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа