IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Унгария се оформя като основен европейски производствен хъб за електромобили

Цялата верига на доставки се премества в страната, изтъкват представители на индустрията

13:38 | 13.12.22 г. 2
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Изпращане на грешен сигнал

За някои западни компании обособяването на производство в Унгария е трудно решение.

Германският доставчик на автомобилни части Schaeffler заяви, че през август е бил на прага да започне строителството на своя основен завод за електрически двигатели в Унгария, а не в Германия, поради голямата държана подкрепа, но в крайна сметка е избрал водещата европейска икономика поради страх да не изпрати „грешен сигнал“ до германците, които се страхуват от отлив на работни места.

Други играчи в индустрията изразиха опасения относно потенциалните клопки за процъфтяващата унгарска автомобилна индустрия, докато мащабът и броят на фабриките расте, включително въпроса с електрическата мрежа.

Производството на батерии е силно енергоемко, изискващо голямо количество енергия.

Енергийният микс на Унгария през 2021 г. се състои от изкопаеми горива (80%), ядрена енергия (14,5%) и соларни мощности (3,6%), показват данни от енергиен преглед на BP.

Този микс, доминиран от изкопаемите горива, е проблемен за автопроизводителите, които се стремят да „изчистят“ своите производствени мощности съгласно новото германско и европейско законодателство.

Унгарският външен министър Петер Сиярто се срещна представители на BMW и някои доставчици, включително Schaeffler и Knorr-Bremse, в Мюнхен миналия месец, преди германският автомобилен производител да обяви, че засилва инвестициите си в Унгария. Обсъжданите теми включваха планове за подобряване на логистичната инфраструктура в страната и увеличаване на дела на възобновяемата енергия, свързана към електроразпределителната мрежа.

Когато BMW за първи път обяви плана си за изграждане на завод в Дебрецен през 2018 г., правителството се ангажира да вложи около 135 млрд. форинта за подобряване на местната инфраструктура, показват изчисления на Германо-унгарската търговска камара.

От страна на батериите CATL споделя пред Reuters, че обмисля разполагането на соларни мощности чрез местни партньори в Унгария.

Въпреки рисковете Александър Тимер, партньор в базираната в Мюнхен консултантска фирма Berylls Strategy Advisors, който работи по няколко проекта за автомобили и батерии в Унгария, заяви, че страната предоставя привлекателен пакет.

„Комбинацията от предимства при разходите, държавни субсидии и близостта до заводите на автопроизводителите прави Унгария все по-привлекателна за производителите на батерии“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:33 | 13.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още