Изпращане на грешен сигнал
За някои западни компании обособяването на производство в Унгария е трудно решение.
Германският доставчик на автомобилни части Schaeffler заяви, че през август е бил на прага да започне строителството на своя основен завод за електрически двигатели в Унгария, а не в Германия, поради голямата държана подкрепа, но в крайна сметка е избрал водещата европейска икономика поради страх да не изпрати „грешен сигнал“ до германците, които се страхуват от отлив на работни места.
Други играчи в индустрията изразиха опасения относно потенциалните клопки за процъфтяващата унгарска автомобилна индустрия, докато мащабът и броят на фабриките расте, включително въпроса с електрическата мрежа.
Производството на батерии е силно енергоемко, изискващо голямо количество енергия.
Енергийният микс на Унгария през 2021 г. се състои от изкопаеми горива (80%), ядрена енергия (14,5%) и соларни мощности (3,6%), показват данни от енергиен преглед на BP.
Този микс, доминиран от изкопаемите горива, е проблемен за автопроизводителите, които се стремят да „изчистят“ своите производствени мощности съгласно новото германско и европейско законодателство.
Унгарският външен министър Петер Сиярто се срещна представители на BMW и някои доставчици, включително Schaeffler и Knorr-Bremse, в Мюнхен миналия месец, преди германският автомобилен производител да обяви, че засилва инвестициите си в Унгария. Обсъжданите теми включваха планове за подобряване на логистичната инфраструктура в страната и увеличаване на дела на възобновяемата енергия, свързана към електроразпределителната мрежа.
Когато BMW за първи път обяви плана си за изграждане на завод в Дебрецен през 2018 г., правителството се ангажира да вложи около 135 млрд. форинта за подобряване на местната инфраструктура, показват изчисления на Германо-унгарската търговска камара.
От страна на батериите CATL споделя пред Reuters, че обмисля разполагането на соларни мощности чрез местни партньори в Унгария.
Въпреки рисковете Александър Тимер, партньор в базираната в Мюнхен консултантска фирма Berylls Strategy Advisors, който работи по няколко проекта за автомобили и батерии в Унгария, заяви, че страната предоставя привлекателен пакет.
„Комбинацията от предимства при разходите, държавни субсидии и близостта до заводите на автопроизводителите прави Унгария все по-привлекателна за производителите на батерии“, добавя той.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа