Volkswagen AG, чийто стремеж да разработи твърдотелна батерия за електрически автомобили съвместно с американската стартъп компания QuantumScape се сблъска със закъснения, засилва ангажимента си в преследване на търговска реализация на потенциално революционната технология, пише Ройтерс.
Германският автомобилен гигант води преговори с френската Blue Solutions, която вече произвежда твърдотелни батерии за електрически автобуси Daimler, за адаптиране на дизайна за автомобили, споделя пред Ройтерс източник, запознат пряко с дискусиите.
VW и Blue Solutions се стремят да постигнат споразумение за съвместно развитие през следващите месеци, добавя източникът.
Решението на Volkswagen да разшири възможностите си в тази сфера подчертава редица технически препятствия, които възпрепятстват по-широкото развитие на технологията, разглеждана от поддръжниците ѝ като "Свещения Граал" при електромобилните батерии, обещаващи по-голям пробег и по-кратко време за зареждане спрямо традиционните литиево-йонни пакети.
Говорител на Blue Solutions, подразделение на френския конгломерат Bollore, потвърди, че компанията работи върху батерия за леки автомобили, добавяйки, че е подписала договори за разработка с BMW и друг концерн и преговаря с трети, но отказа да сподели името му.
VW, Toyota, BMW и други глобални производители на автомобили се надпреварват да напреднат в търговското развитие при твърдотелните батерии, които остават предимно на етап лабораторен проект въпреки десетилетия изследвания и милиардите долари инвестиции.
„Много обещания не бяха изпълнени и няколко автомобилни производители и инвеститори изгоряха“, коментира Рори Макналти от консултантската фирма Benchmark Mineral Intelligence.
Blue Solutions е изправена пред сериозни предизвикателства за радикално намаляване на времето от четири часа, необходими за зареждане на настоящите батерии. Говорителят на компанията споделя пред Ройтерс, че фирмата работи върху батерия за леки автомобили с време за зареждане от 20 минути и има за цел да построи „гигафабрика“ до 2029 г.
Липсата на търговски успех в сектора помрачи пазарния ентусиазъм; размерът на глобалните сделки за рисков капитал в компании за разработване на твърдотелни батерии е спаднал със 72% миналата година до 146 млн. долара, показват данни на PitchBook.
„Интересът на инвеститорите към твърдотелните батерии е намалял. Те се съмняват дали рискът при твърдотелни батерии си заслужава“, изтъква Джеф Потирс от Ibex.
Размерът на глобалните сделки за рисков капитал в компании за разработване на твърдотелни батерии е спаднал със 72% миналата година до 146 млн. долара. Източник: PitchBook
QuantumScape: Все още ни предстои много работа
При твърдотелните батерии течният електролит се заменя с твърд, като по този начин се намалява опасността от пожар и се свива размерът на батерийните пакети. Прецизното измерване на правилната комбинация от химикали и материали, така че да не реагират неблагоприятно един с друг, обаче се оказва трудна задача.
Предприятието на QuantumScape с нейния най-голям акционер VW, който е инвестирал 300 млн. долара в стартъпа, е пример за това как технологията не успява да изпълни първоначалното си обещание.
Споразумението за съвместна разработка, подписано през 2018 г., предвижда до 2025 г. електромобилите на Volkswagen да се задвижват с твърдотелни батерии, които биха позволили на e-Golf да удвои пробега си до 750 км. Когато QuantumScape впоследствие се листна на борсата чрез сливане с компания със специално предназначение (SPAC) през 2020 г., тя заяви, че се стреми към комерсиално производство на батерии през 2024 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 1 година Не е за тъпунгени === https://youtube.com/watch?v=_2YPNg5GI3g отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: evlogi ... що ?! с термоядреният синтез кво се е получило ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Да не се получи само като с термоядреният синтез.Светият граал на изобилната енергия, който от петдесет години е на десетина петнайсет години от осъществяването си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар