Няколко месеца преди Tesla да стартира доставките на първите бройки на Cybertruck за ентусиазираните клиенти, главният изпълнителен директор на концерна Илон Мъск се свързва с инвеститорите, като има казва, че иска да „смекчи очакванията“ им относно дългоочакваното превозно средство, пише The Verge.
„Това е страхотен продукт, но от финансова гледна точка ще отнеме, не знам, от година до 18 месеца, преди да започне да подкрепя паричния поток“, признава Мъск през октомври 2023 г.
Все пак той не изневерява на своя доста често заблуждаващ оптимизъм. Според него електрическият пикап се радва на рекордно търсене. „Има над 1 млн. души, които са резервирали колата“, изтъква Мъск.
След над година това търсене изглежда е затихнало.
Миналата седмица Tesla представи данни за производството и доставките за четвъртото тримесечие за 2024 г., осигурявайки ясна картина относно първата пълна година на продажбите на Cybertruck. Tesla не разкрива конкретно обемите за пикапа, вместо това ги обединява с други два продукта от своята гама - Model S и Model X, представяйки ги като „други модели“.
Tesla заяви, че е произвела 94 105 автомобила в тази категория през 2024 г., от които 85 133 са доставени на клиенти. Кевин Робъртс, анализатор в CarGurus, изчислява, че между 35 хил. и 50 хил. броя от тези продажби представляват Cybertruck.
„Начинът, по който гледате на Cybertruck, зависи от това какви са били вашите очаквания“, коментира Робъртс. „Ако сте мислили, че това ще бъде превозно средство с голям обем, като конкурент на Ford F-150, то не се е превърнало в конкурент с голям обем. Но ако го сравните с, да речем, лайфстайл пикап или Ford F-150 Lightning, мисля, че е направен доста добре”.
И все пак Cybertruck не допринася значително за растежа на Tesla през 2024 г., както се вижда от факта, че компанията отчете първия си годишен спад на продажбите от над десетилетие.
Мъск твърди, че над 1 милион души са резервирали Cybertruck, но в момента нямаме 1 млн. електрически пикапа на компанията по пътищата. Разбира се, все още е рано да се правят заключения. Ръбатият пикап може да се окаже успешен в бъдеще.
Трябва да се има предвид обаче, че Tesla намали размера на депозита за резервация на Cybertruck до 100 долара, след като първоначално поиска от ентусиастите по 1000 долара.
Въпреки трудния старт на пикапа – множество клипове, които показват превозното средство закъсало по пътищата и сервизните акции – Cybertruck беше най-продаваният електрически пикап в Северна Америка през второто тримесечие на 2024 г., като се нареди на трето място сред най-популярните електрически модели в страната през третото тримесечие и стана най-продаваното превозно средство, на цена над 100 000 долара през първата половина на годината.
През юли моделът доближи комбинираните продажби на всички други електрически пикапи на пазара, включително тези на Ford F-150 Lightning, Rivian R1T, GMC Hummer EV и Chevy Silverado EV. Но някои анализатори предполагат, че Tesla може да е изпълнявала натрупани по-стари поръчки по това време, което предполага, че продажбите не са свързани с повишено търсене.
Но с напредването на годината се появиха доказателства, че Cybertruck може вече да е преминал своя пик. Появиха се анекдотични медийни заглавия за пикапа, според които много такива превозни средства се трупат на паркинги за продажба на употребявани автомобили.
Цената на употребяван Cybertruck продължава да пада: 104 300 долара средно на 30 декември, спад от 107 800 долара за предходния месец, изчислява CarGurus.
Чисто нов Cybertruck все пак остава много, много скъп: лизингът започва от около 900 долара на месец.
И въпреки че Cybertruck успя наскоро да се класира за федералните стимули в размер на 7500 долара, тази полза вероятно ще бъде краткотрайна, тъй като се очаква новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп да спре програмата - с подкрепата на Мъск.
Последният все още има още няколко месеца, за да оправдае твърдението си от 2023 г., че Cybertruck ще даде „значителен принос на паричен поток“ в рамките на 18 месеца – но перспективата изглежда мрачна.
Tesla можеше да предложи след изключително успешния Model Y още по-достъпен електромобил, което много анализатори и инвеститори очакваха. Но вместо това Мъск представи силно поляризиращо, съмнително направено, лайфстайл превозно средство, което вероятно никога няма да достигне толкова големи обеми на продажби, колкото предшествениците му.
преди 4 седмици Това е един страхотно грозен автомобил, все едно че са взели на работа амбициозният дизайнер на Ситроен от преди 20 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Никоя от Брадвите (Tesla, демек) не може да се сравни по технологичност с този "китайскибоклук": https://youtube.com/watch?v=ugn2eEwnVOw отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици След години никой няма да реставрира стара Тесла ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Появи се и другият ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: гъбко Освен това теслата постепенно от водеща ффф електрификацията започна да отсъпва първенството в Европа на европейските производители. Чак сега започва да предлага, и то в бъдеще време електричка с пробег 700км, докато европейските масово вече имат опция за 700 и отгоре. Пътните асистентите на теслата са по-зле от внедряваните в европейските ... и шоферите в Европа си обичат копчетата и лостчетата и не ги заменят за безкрайните менюта на тактилният екран ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици От ефффтините коли не се печели, само трупат оборот ... печели се от средният клас и нагоре! отговор Сигнализирай за неуместен коментар