Обединяването на Honda с Nissan може да превърне алианса във втората по големина автомобилна компания в света след Toyota и следва тенденциите за окрупняване в световен мащаб. Нищо чудно около 2030-2035 г. да има два големи концерна в Япония, два в Северна Америка, четири-пет в Европа и четири-пет в Китай. Амбициите към окрупняване са свързано с желанието компаниите да оцелеят, защото това е най-голямата турбуленция на пазара от измислянето на автомобила досега. В момента се преосмисля всичко по отношение на автомобилната индустрия.
Това заяви Любомир Станиславов, изпълнителен директор на Аутомотив Клъстер България, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Сливането се очаква през 2026 г., като тази година ще е преходна. Крайният резултат би бил втората по големина автомобилна компания в света.
Експертът посочи, че решението за сливане между Honda и Nissan е инициирано от японското правителство, за да бъде спасена Nissan от тежкото си финансово положение. Японското правителство е с идеята да предложи сливане в нова голяма компания, която е в много добро техническо и финансово състояние и може да отговори на новите предизвикателства в автомобилната индустрия.
„Първата реакция на пазарите след новината за сливането на двата гиганта е позитивна, като акциите на двете компании са рязко нагоре. Придобиването от Honda ще помогне на японския автопроизводител да навакса в електромобилите и да се конкурира по-успешно в тази сегмент на пазара, защото Nissan има водещи технологии в областта. Освен това Nissan е изключително силна в body-on-frame моделите – големите пикапи и SUV, популярни в Северна и Южна Америка, и има добри продажби в Европа въпреки силно редуцираната гама от предлагани модели“, отбеляза гостът.
В Европа Nissan продава пет пъти повече автомобили, отколкото Honda. България е също приоритетен пазар на Nissan, като страната ни е най-добре представящият се пазар за компанията в Югоизточна Европа, допълни Станиславов. По думите му решението от японските политици е правилното за тази компания, тъй като ще се създаде втора голяма компания, която ще може да се конкурира успешно със световните и задаващите се големи производители от Китай.
"Обръщането на пазара към електромобилите оказва все по-голям натиск към традиционните производители, което води до обединяване на компаниите в големи концерни, за да подсигурят своето оцеляване. Въпреки това не е сигурно, че тези сливания ще доведат до огромно намаляване на цените поради затварящите се пазари и налагащите се ограничения", посочи директорът на Аутомотив Клъстер България.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 1 седмица ...Единствено - че не видях никъде написано - не разбрах, как ще се казва сляпата от две компания: Нихонда или Хондассан? И двете ми звучат доста японски, щото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар