Спадащите продажби на електрически превозни средства в Германия нанесоха „опустошителен“ удар на европейския пазар в рамките на миналата година, докато китайските производители на автомобили разширяват своето глобално присъствие, пише Telegraph.
Броят на електромобилите, продадени в цяла Европа, е намалял с 3 на сто до 3 милиона през 2024 г., показват данни на консултантската фирма Rho Motion. Основна причина за спада е оттеглянето на държавните стимули в някои страни, като най-голям ефект оказва краят на субсидиите в Германия.
Спадът в Европа контрастира с 40-процентното увеличение на продажбите на електромобили в Германия (общо 11 млн. продадени превозни средства с батерии), както и с 9-проценнтото увеличение в САЩ (1,8 млн. продажби).
Чарлз Лестър от Rho Motion предупреди, че макар световният пазар за електромобили да е станал по-голям, „различията между отделните региони също се разширяват“.
Според него растежът в САЩ до голяма степен може да се дължи на потребителските субсидии, като тези, раздавани на купувачите съгласно Закона за намаляване на инфлацията (IRA) на президента Джо Байдън.
В същото време Лестър приписва по-голямо значение на бързото навлизане на електрическите автомобили в Обединеното кралство на противоречивите цели на правителството за определен дял на електромобилите от общите продажби на компаниите.
Най-големите пазари на електромобили в Европа. Графика: Schmidt Automotive Research
През 2024 г. продажбите на електрически модели на британския пазар се увеличават с 20 на сто до над 400 000 превозни средства. По този начин Обединеното кралство се превърна в най-големия пазар за този вид задвижване в Европа, изпреварвайки доскорошния лидер Германия.
Според Лестър ако новоизбраният президент на САЩ премахне субсидиите за електромобили, ситуацията от континенталната част на Европа ще се пренесе и на американския пазар.
Данните за регистрациите на автомобили за цяла година в Германия тепърва се очаква да бъдат публикувани от Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).
Въпреки това, данните, публикувани от групата за периода от януари до ноември 2024 г., показват, че броят на продадените електромобили в Германия е намалял със 122 517 до 347 048 превозни средства, което е спад от 26% в сравнение с предходната година.
Анализаторът Матиас Шмид от Schmidt Automotive Research казва, че продажбите на електромобили в страната са се сринали след края на субсидиите.
В същото време някои производители са забавили доставките на електромобили до 2025 г., за да включат новите модели с въвеждането на по-строгите регламенти за емисиите, наложени от Европейския съюз (ЕС).


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
преди 10 месеца Спадът в Европа контрастира с 40-процентното увеличение на продажбите на електромобили в Германия (общо 11 млн. продадени превозни средства с батерии), както и с 9-проценнтото увеличение в САЩ (1,8 млн. продажби). === No comment!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Субсидии нали имаше само в Китай, ве? Ама се оказа, че там субсидии нема. А в келявата гейропа и субсидии има, и облекчения и пр. а продажбите на електрокари в Германия били само 11 млн коли?!? Май бяха 10 пъти по-малко, ама нейсе. Пишете, дращете, колко са тия, дето ви четат? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца 3% - намаление, колапс ли е? Тук вече не осъзнават, какво пишат!!!И *** веднага започнаха с колапс в цяла Европа...Инвестор, хайде по-сериозно!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца clickbait заглавие за допълнителна паника и нервност. 3% спад след спиране на субсидии ли е колапс?!? Дали подобно нещо не се е случвало многократно на най-различни пазари, след отмяна, или изтичане на субсидии ? (въпросът е риторичен).Към редакцията - моля ви, да спазвате наистина стандартите за добра журналистика, които претендирате, че следвате. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Кое не е в колапс в еврогейския съюз? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца "...Спадът в Европа контрастира с 40-процентното увеличение на продажбите на електромобили в Германия (общо 11 млн. продадени превозни средства с батерии)..."Хеххе.Предполагам,че става дума за Китай.Абе събудете се вече бе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар