Повечето хора възприемат Япония като една от най-технологично напредналите страни в света. Това в действителност е така, но само няколко дни, прекарани в страната на изгряващото слънце, са достатъчни, за да бъде потвърден друг неоспорим факт - японците страдат от известна степен на мизонеизъм (страх от новото и непознатото - бел. ред.) С други думи, те невинаги приветстват промените с отворени обятия, пише испанското издание на Business Insider.
Обстоятелство, което, както твърдят много експерти, изглежда се сблъсква директно с визията, която хора като Илон Мъск имат за бъдещето на транспорта. В Япония широката публика не приема еднозначно електрическите автомобили и това поражда хипотезата, че интеграцията им на пазара най-вероятно ще е бавен процес.
Електрически автомобили в Япония
Ако има нещо, което характеризира японците, то е, че те отстояват позицията си за почти всяко нещо. Следователно може да се очаква, че когато става въпрос за електрически автомобили, имат собствено виждане по въпроса. Въпреки че тези видове превозни средства стават все по-популярни по света, благодарение и на натиска на Илон Мъск, това не важи за Япония.
Азиатската страна винаги е била в челните редици на автомобилната индустрия. Доказателство за това е, че популярната Toyota Prius беше пусната там в края на 90-те години. Оттогава хибридните модели постепенно се наложиха, до такава степен, че през 2023 г. за първи път изпревариха бензиновите автомобили.
Според данни на Bloomberg тази година в страната е постигнат крайъгълен камък: повече от половината от продадените автомобили са хибриди – 55 на сто. Бензиновите превозни средства, от друга страна, са само 36 на сто от продажбите. Значително малък пазарен дял в сравнение с обичайното до този момент.
Какво се случва вместо това с електрическите превозни средства? Явно японците продължават да не са убедени в целесъобразността на употребата им, както показват статистическите данни, отбелязва Business Insider. През 2022 г. са продадени около 59 хил. нови автомобила от този тип, което означава едва 1,7 на сто от общия вътрешен пазар. Доста под това, което обикновено се случва в други страни.
Доста песимистична прогноза
Прогнозите на експертите за бъдещето не предполагат промяна на тенденцията в Япония през идните години. Те твърдят, че до 2030 г. се очаква 67,1 на сто от автомобилите, продавани в Япония, да продължат да бъдат хибриди, като бензиновите автомобили все още ще имат пазарен дял от 20 на сто.
Това е доказателство, че в сравнение с това, което се случва в Европа, САЩ и Китай, в Япония мрежата от станции за зареждане на електрически превозни средства е много по-слабо развита, да не говорим за това, че местното производство, което е от съществено значение, имайки предвид патриотичните вкусове на японците, остава фокусирано основно върху хибридите.
(БТА)
преди 3 седмици Истината е че, японците са с фоксация към гарантирани Успех а факт е че, такъв няма и не може да има. И сега, по ред причини, са малко като заек срещу включени автомобил и фарове: Парализирана от неяснотата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 седмици Страх мори добитъка и, вместо да се покаже са защити позиции, предпочита подличко, да цъка минусчета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 седмици "Те твърдят, че до 2030 г. се очаква 67,1 на сто от автомобилите, продавани в Япония, да продължат да бъдат хибриди, като бензиновите автомобили все още ще имат пазарен дял от 20 на сто." И още нещо: Предполагам, японците особено силно държат на мобилността си, а чистите електрички, имат едни такива периоди на зареждане, между които, нито пробегът им номинален, нито можеш особено да ги намалиш при стандартните за местната ел.разпределителна мрежа а, значи, идва им прекалено стресиращо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: Ironhorse: Писах "РАЗМЪРДАЛИ д**етата", тлф ме "коригирал". Толкова му акъла. Колкото на Плесенко/Мухълчо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: Ironhorse: АКО си бяха разгърнати д**етата, японците можеха да произвеждат и да продават едновременно (без непременно да са длъжни да използват у дома си) ПРЕДОСТАТЪЧНО електрички, дори БЕЗ да са ги заредили догоре с батерии, а клиентите им, можеха да си комплектоват колите кой с каквато система батерии иска от всеки един магазин/бензиностанция/зарядна станция. Не.по Елада- няма проблеми, никой не ги насилва, а д ите на лидерство в бранша, са на път към Историята. Лошо няма, всичко свърши отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици В Япания както е писано по-долу, проблемът е енергиен и инфраструктурен.Япония страда от липса на ел. енергия, но никак не се хвърля на вятър и слънце ВЕИ, защото няма място за подобни.Япония внася до 98 % от суровините.Електричките тотално променят суровинната база, най-вече заради батериите.Япония няма никакво намерение да си трови земята с производство на батерии, къито съставляват около 25 до 35 % от цената на електричката.Ето защо бичат хибриди, електричките ще са до време отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: Pyramid Сега освен заглавието и моят коментар , фани прочети и материалът, не е дълъг, нема да те натовари психически много ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Глей ти, аз съм бил японец.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици ...И, да: Японците живеят в свят на ЖЕСТОКИ ресурсни ограничения: Няма това, не стига онова, населението застарява и бързо се топи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици "Защо Япония не се интересува от електромобили? Японците невинаги приветстват промените с отворени обятия." Нещата са И елементарни, и тъповати, едновременно: Японските производители, страдат от болезнена гордост и липса на смирение, които им пречат да приемат НЕ-самурайски концепции и такива, които, те самите, не са вече копирали поне 50 години. Хабна работа, казвам ви.За гъбко: става дума, доколкото разбирам, за производство и за износ. Иначе, Япония е И в електро криза. Няма ДОСТАТЪЧНО ток. отговор Сигнализирай за неуместен коментар