IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Защо Япония не се интересува от електромобили?

Японците невинаги приветстват промените с отворени обятия

11:24 | 19.01.25 г. 12
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Повечето хора възприемат Япония като една от най-технологично напредналите страни в света. Това в действителност е така, но само няколко дни, прекарани в страната на изгряващото слънце, са достатъчни, за да бъде потвърден друг неоспорим факт - японците страдат от известна степен на мизонеизъм (страх от новото и непознатото - бел. ред.) С други думи, те невинаги приветстват промените с отворени обятия, пише испанското издание на Business Insider.

Обстоятелство, което, както твърдят много експерти, изглежда се сблъсква директно с визията, която хора като Илон Мъск имат за бъдещето на транспорта. В Япония широката публика не приема еднозначно електрическите автомобили и това поражда хипотезата, че интеграцията им на пазара най-вероятно ще е бавен процес. 

Електрически автомобили в Япония

Ако има нещо, което характеризира японците, то е, че те отстояват позицията си за почти всяко нещо. Следователно може да се очаква, че когато става въпрос за електрически автомобили, имат собствено виждане по въпроса. Въпреки че тези видове превозни средства стават все по-популярни по света, благодарение и на натиска на Илон Мъск, това не важи за Япония.

Азиатската страна винаги е била в челните редици на автомобилната индустрия. Доказателство за това е, че популярната Toyota Prius беше пусната там в края на 90-те години. Оттогава хибридните модели постепенно се наложиха, до такава степен, че през 2023 г. за първи път изпревариха бензиновите автомобили.

Според данни на Bloomberg тази година в страната е постигнат крайъгълен камък: повече от половината от продадените автомобили са хибриди – 55 на сто. Бензиновите превозни средства, от друга страна, са само 36 на сто от продажбите. Значително малък пазарен дял в сравнение с обичайното до този момент.

Какво се случва вместо това с електрическите превозни средства? Явно японците продължават да не са убедени в целесъобразността на употребата им, както показват статистическите данни, отбелязва Business Insider. През 2022 г. са продадени около 59 хил. нови автомобила от този тип, което означава едва 1,7 на сто от общия вътрешен пазар. Доста под това, което обикновено се случва в други страни.

Доста песимистична прогноза

Прогнозите на експертите за бъдещето не предполагат промяна на тенденцията в Япония през идните години. Те твърдят, че до 2030 г. се очаква 67,1 на сто от автомобилите, продавани в Япония, да продължат да бъдат хибриди, като бензиновите автомобили все още ще имат пазарен дял от 20 на сто.

Това е доказателство, че в сравнение с това, което се случва в Европа, САЩ и Китай, в Япония мрежата от станции за зареждане на електрически превозни средства е много по-слабо развита, да не говорим за това, че местното производство, което е от съществено значение, имайки предвид патриотичните вкусове на японците, остава фокусирано основно върху хибридите.

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:24 | 19.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 15 rate down comment 32
гъбко
преди 10 месеца
Значи! Да внеса малко яснота! В Страната на сушито, не можеш да си купиш автомобил, без да докажеш, че имаш гарантирано паркомясто поне на 2км от домът ти! Нямаш паркомясто = нямаш автомобил. Цената на паркомясто под наем е колкото наемът на гарсионера . :))) . А за да имаш електричка в момента, с цялото безхаберие на властите по света, в това число и у нас, е необходимо да имаш гараж, за да си я зареждаш вечер. Въпрос: колко гаража с контакт с гарантирана мощност от поне 3кВт има при самураите?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още