Повечето хора възприемат Япония като една от най-технологично напредналите страни в света. Това в действителност е така, но само няколко дни, прекарани в страната на изгряващото слънце, са достатъчни, за да бъде потвърден друг неоспорим факт - японците страдат от известна степен на мизонеизъм (страх от новото и непознатото - бел. ред.) С други думи, те невинаги приветстват промените с отворени обятия, пише испанското издание на Business Insider.
Обстоятелство, което, както твърдят много експерти, изглежда се сблъсква директно с визията, която хора като Илон Мъск имат за бъдещето на транспорта. В Япония широката публика не приема еднозначно електрическите автомобили и това поражда хипотезата, че интеграцията им на пазара най-вероятно ще е бавен процес.
Електрически автомобили в Япония
Ако има нещо, което характеризира японците, то е, че те отстояват позицията си за почти всяко нещо. Следователно може да се очаква, че когато става въпрос за електрически автомобили, имат собствено виждане по въпроса. Въпреки че тези видове превозни средства стават все по-популярни по света, благодарение и на натиска на Илон Мъск, това не важи за Япония.
Азиатската страна винаги е била в челните редици на автомобилната индустрия. Доказателство за това е, че популярната Toyota Prius беше пусната там в края на 90-те години. Оттогава хибридните модели постепенно се наложиха, до такава степен, че през 2023 г. за първи път изпревариха бензиновите автомобили.
Според данни на Bloomberg тази година в страната е постигнат крайъгълен камък: повече от половината от продадените автомобили са хибриди – 55 на сто. Бензиновите превозни средства, от друга страна, са само 36 на сто от продажбите. Значително малък пазарен дял в сравнение с обичайното до този момент.
Какво се случва вместо това с електрическите превозни средства? Явно японците продължават да не са убедени в целесъобразността на употребата им, както показват статистическите данни, отбелязва Business Insider. През 2022 г. са продадени около 59 хил. нови автомобила от този тип, което означава едва 1,7 на сто от общия вътрешен пазар. Доста под това, което обикновено се случва в други страни.
Доста песимистична прогноза
Прогнозите на експертите за бъдещето не предполагат промяна на тенденцията в Япония през идните години. Те твърдят, че до 2030 г. се очаква 67,1 на сто от автомобилите, продавани в Япония, да продължат да бъдат хибриди, като бензиновите автомобили все още ще имат пазарен дял от 20 на сто.
Това е доказателство, че в сравнение с това, което се случва в Европа, САЩ и Китай, в Япония мрежата от станции за зареждане на електрически превозни средства е много по-слабо развита, да не говорим за това, че местното производство, което е от съществено значение, имайки предвид патриотичните вкусове на японците, остава фокусирано основно върху хибридите.
(БТА)


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден


преди 10 месеца Значи! Да внеса малко яснота! В Страната на сушито, не можеш да си купиш автомобил, без да докажеш, че имаш гарантирано паркомясто поне на 2км от домът ти! Нямаш паркомясто = нямаш автомобил. Цената на паркомясто под наем е колкото наемът на гарсионера . :))) . А за да имаш електричка в момента, с цялото безхаберие на властите по света, в това число и у нас, е необходимо да имаш гараж, за да си я зареждаш вечер. Въпрос: колко гаража с контакт с гарантирана мощност от поне 3кВт има при самураите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар