Ако президентът Тръмп въведе мита за Мексико и Канада, за автомобилната индустрия това означава, че ще поскъпнат новите автомобили в САЩ. Средното поскъпване за всички марки ще е около 6000 долара, коментира Петър Захариев, отговорен редактор в Automedia, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Едва ли автоиндустрията ще бъде изключена от евентуални митнически тарифи, посочи събеседникът.
„Положението е много объркано и решенията трябва да се вземат много бързо на автомобилния пазар, защото пазарът не чака. Потребителят не чака - той иска да си купи кола и то качествен автомобил на сравнително ниска цена“, коментира Захариев.
„При VW например 45% от колите, които продава в САЩ, са произведени в Мексико. И тук говорим за по-достъпните автомобили, които не са от ранга на Mercedes и BMW. Тези коли ще трябва да поскъпнат“, даде пример той.
Захариев посочи, че европейските производители вече изгубиха Китай като пазар, защото там те са изместени от местните марки. Сега евентуални мита за Мексико ще затворят и американския пазар и остава единствено европейският и пазарът на останалия свят, който е изключително слаб, посочи гостът.
По думите му европейските автомобилни производители са поставени все по-натясно, те трябва да търсят къде да реализират своите продукти при новата ситуация, която се очертава.
Възможно е да бъдат преместени производства в Съединените щати, допусна Захариев и дъполни, че Porsche вече заговори за такива планове.
На въпрос дали САЩ могат да са си самодостатъчни при производството на автомобили, без да внасят части и компоненти от другите държави, събеседникът отговори, че веригата на доставките е изграждана с години и за момента не е ясно как един такъв изолационистки модел ще работи.
"Не знам как ще се случи това един завод да спре, защото няма да има доставки на суровини, части и компоненти от чужбина за неговата работа. Не мога да си го представя. Според мен това е по-скоро заплаха", посочи Захариев.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.