Въпреки наложените от Доналд Тръмп мита за вноса на европейски автомобили, няма как подобен пазар да бъде загърбен, защото всеки четвърти продаден автомобил е в САЩ. Всеки един производител ще направи максимума да бъде позициониран на американския пазар. Това коментира в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Нестор Несторов, член на УС на Асоциацията на автомобилните производители и техните организирани представители в България.
Търговската сделка между ЕС и САЩ предвижда по-ниски ставки за вноса на европейски автомобили – те бяха намалени от първоначалните 27% на 15%.
Гостът посочи, че имиджово е много важно за всеки производител да присъства на американския пазар, който е водещ, а от друга страна - обемите на продажби са огромни. Той припомни, че САЩ е вторият по големина пазар на автомобили след Китай - с близо 20 млн. продажби на година от общо 70-80 млн. продажби в световен мащаб. „Така че това е огромен стимул, особено във времена, като последните три-четири години, на трансформация в нашия сектор, Всеки е съсредоточен върху максимално оптимизиране, максимална продажба и борба за абсолютно всеки процент и за всеки брой автомобил“, каза Несторов.
„Налагането на такси и ограничения като цяло е негативно за всички участници на пазара. Европейските производители може да прехвърлят цената на митата на крайните потребители, или да намалят маржа си на печалба, за да запазят пазарен дял….Все още се очакват детайлите по споразумението, преди да може да се оценят пълните му ефекти“, коментира събеседникът.
Продажбите на нови коли през първата половина на годината в Европа се свива, като спадът е около 9% спрямо миналата година, но обезпокояващото е, че на три от четирите основни пазара този спад е в размер между 5-7% спрямо миналата година, отбеляза още Несторов.
В България има ръст на продажбите за периода януари-юли - над 5% спрямо миналата година, когато общите годишни продажби бяха около 42 хил. Освен по-голямата активност от клиентите, ръстът се дължи и на нормализирането на производството и наличностите след пандемията. "Ако се запази този темп, няма да е учудващо за никой, ако видим рекорден в исторически план пазар за нови автомобили в България", посочи събеседникът.
Несторов заяви, че през второто полугодие се очаква доста силна активност от потребителите на корпоративно ниво.
Продажбите в България, съпоставими спрямо населението, са над три пъти по-слаби от тези в Европа, уточни Несторов. В България на хиляда души население в момента се продават по 6,4 нови автомобила на година, а в ЕС - 22 автомобила, посочи още Несторов. Според него влизането на България в еврозоната също може да има положителен ефект върху пазара на автомобили.
Още от разговора може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа