Столичната община подготвя специална наредба за градската среда, която ще детайлизира изискванията към цялостната визия на градските пространства. Тези изисквания бяха заложени в последните промени на Закона за устройството на територията (ЗУТ) и Закона за устройството и застрояването на столицата.
Това съобщи главният архитект на София Здравко Здравков на 10-то издание на конференцията за пазара на имоти BalREC.
С промени в Закона за устройството и застрояването на Столичната община се въвеждат по-строги правила за големите жилищни проекти – над 20 хил. кв. м РЗП. Строителството на такива комплекси и сгради няма да се разрешава, ако инвеститорът не гарантира транспортното им обезпечаване и необходимите паркоместа.
Отделно в ЗУТ се въвеждат и допълнителни изисквания към действието на подробните устройствени планове.
Новата наредба за градската среда се планира да бъде готова през следващата година, след като Народното събрание приеме промените в двата закона, обясни Здравков пред журналисти.
Наредбата ще детайлизира изискванията към това как трябва да изглеждат градските пространства, за да придобие София единна и по-добра визия. Ще се залагат например изисквания за цветове на фасади, шрифтове на табели, вид осветителни тела и тип светлина, настилки по улиците и тротоарите, градско обзавеждане.
В момента е започнал процес по 3D сканиране на района по ул. „Граф Игнатиев” в София и още няколко близки пресечки, откъдето ще тръгне прилагането на новите правила. След като се направи 3D модел, ще се заложи и търсената визия на района, на която ще трябва да отговорят всички собственици и инвеститори.
Арх. Здравков изрази надежда да не се стига до налагане на санкции на собствениците заради визията на сградите. Той обаче посочи, че в и сега съществуващото законодателство има достатъчни механизми, които позволяват санкциониране при неизпълнение на задълженията им по осигуряване на безопасност и добър външен вид на имотите.
Що се отнася до трафика в столицата, арх. Здравков посочи, че няма как да бъде въведена такса за влизане на автомобили в центъра, преди да приключи изграждането на цялостната транспортна, велосипедна и пешеходна система, както и на системата на буферните паркинги.
Той подчерта, че предишните прогнози за демографското развитие на София и броя на автомобилите не са били никак точни и силно се разминават с реалността.
Главният архитект отново подчерта ангажимента си за развитие на адекватна транспортна и веломрежа, както и на достъпни за пешеходци градски пространства.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
преди 9 години Последните 25 години гр. София започна да прилича на бунище: в нея са захвърлени всякакви неща, има красоти, пошлост, сметища от стъкло и метал. Има всичко, само няма това, за което е градът-функционалност. Защо и как се случи това престъпление срещу жителите на града е ясно, а чия е отговорността не е ясно. За облечените във власт е лесно: просто променят правилата, отговорност няма, днес са в София, а утре в Брюксел-" вие се нагласявайте някак". Ще правим вело-алеи, които за нищо не стават, но пари струват, а сградите ще са до 4 етажа, а за наши хора и 14... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години На първо място трябва да се гарантира правото на частна собственост. А това значи, че собственикът трябва да има право да си боядиса имота в жълто на розови точки, смесени със оранжеви раета. Ако поиска. отговор Сигнализирай за неуместен коментар