Столичната община подготвя специална наредба за градската среда, която ще детайлизира изискванията към цялостната визия на градските пространства. Тези изисквания бяха заложени в последните промени на Закона за устройството на територията (ЗУТ) и Закона за устройството и застрояването на столицата.
Това съобщи главният архитект на София Здравко Здравков на 10-то издание на конференцията за пазара на имоти BalREC.
С промени в Закона за устройството и застрояването на Столичната община се въвеждат по-строги правила за големите жилищни проекти – над 20 хил. кв. м РЗП. Строителството на такива комплекси и сгради няма да се разрешава, ако инвеститорът не гарантира транспортното им обезпечаване и необходимите паркоместа.
Отделно в ЗУТ се въвеждат и допълнителни изисквания към действието на подробните устройствени планове.
Новата наредба за градската среда се планира да бъде готова през следващата година, след като Народното събрание приеме промените в двата закона, обясни Здравков пред журналисти.
Наредбата ще детайлизира изискванията към това как трябва да изглеждат градските пространства, за да придобие София единна и по-добра визия. Ще се залагат например изисквания за цветове на фасади, шрифтове на табели, вид осветителни тела и тип светлина, настилки по улиците и тротоарите, градско обзавеждане.
В момента е започнал процес по 3D сканиране на района по ул. „Граф Игнатиев” в София и още няколко близки пресечки, откъдето ще тръгне прилагането на новите правила. След като се направи 3D модел, ще се заложи и търсената визия на района, на която ще трябва да отговорят всички собственици и инвеститори.
Арх. Здравков изрази надежда да не се стига до налагане на санкции на собствениците заради визията на сградите. Той обаче посочи, че в и сега съществуващото законодателство има достатъчни механизми, които позволяват санкциониране при неизпълнение на задълженията им по осигуряване на безопасност и добър външен вид на имотите.
Що се отнася до трафика в столицата, арх. Здравков посочи, че няма как да бъде въведена такса за влизане на автомобили в центъра, преди да приключи изграждането на цялостната транспортна, велосипедна и пешеходна система, както и на системата на буферните паркинги.
Той подчерта, че предишните прогнози за демографското развитие на София и броя на автомобилите не са били никак точни и силно се разминават с реалността.
Главният архитект отново подчерта ангажимента си за развитие на адекватна транспортна и веломрежа, както и на достъпни за пешеходци градски пространства.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 9 години Последните 25 години гр. София започна да прилича на бунище: в нея са захвърлени всякакви неща, има красоти, пошлост, сметища от стъкло и метал. Има всичко, само няма това, за което е градът-функционалност. Защо и как се случи това престъпление срещу жителите на града е ясно, а чия е отговорността не е ясно. За облечените във власт е лесно: просто променят правилата, отговорност няма, днес са в София, а утре в Брюксел-" вие се нагласявайте някак". Ще правим вело-алеи, които за нищо не стават, но пари струват, а сградите ще са до 4 етажа, а за наши хора и 14... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години На първо място трябва да се гарантира правото на частна собственост. А това значи, че собственикът трябва да има право да си боядиса имота в жълто на розови точки, смесени със оранжеви раета. Ако поиска. отговор Сигнализирай за неуместен коментар