Проектите за строеж трябва да се одобряват в идейна фаза, а след като планът влезе в сила, той следва да има силата на граждански договор и инвеститорите да са спокойни, че проектът им ще се реализира.Това каза главният архитект на София Здравко Здравков при откриването на Годишната конференция „Инвестиции и строителство на жилищни сгради“, организирана от Градът Медиа Груп.
Арх. Здравков посочи, че в двете години като главен архитект на София се стреми към създаването на ясни правила, които да важат за всички. „Започнахме процес на промяна на правилата чрез поправките в Закона за устройството и застрояването на Столичната община (ЗУЗСО). В София се появи понятието високи сгради на два калкана заради дупките в нормативната уредба. С инициираните от нас промени опитваме да променим това“, каза Здравков.
Той допълни, че са положени огромни усилия и за увеличаване на електронните услуги, така че да се намали досега на гражданите с администрацията. „По този начин у тях ще изчезне усещането за корупционни практики и съмнението, че някой ги притиска или мотае“, коментира главният архитект.
Той заяви, че миналата година в Направление „Архитектура и градоустройство“ (НАГ) към Столична община са постъпили 62 хил. заявления, което прави по 250 заявления на ден. „Това е огромен обем от работа, инвестиционният процес в София е изключително активен и трябва чрез промяна на нормативната уредба да намалим хартиената фабрика“, изтъкна арх. Здравков.
По отношение на новата наредба за градския дизайн главният архитект посочи, че тя е изключително амбициозна и до момента такава не е правена в България. „Имаме желание да си подредим къщата. Градът е динамичен организъм, който генерира нови и нови проблеми, така че трябва да създадем система от стандарти със задължителни изисквания към собствениците на имоти“, каза Здравков.
Главният архитект посочи, че се полагат усилия и за намаляване на рекламите, които са нахлули твърде агресивно в столицата, чрез новата Наредба за рекламата и преместваемите обекти. Той допълни, че в момента през 50 м има рекламни билбордове, което е огромен визуален шум. Предвидената забрана за брандиране на фасади среща голям отпор от страна на бизнеса.
„Идеята ни е чрез Наредбата за рекламата и преместваемите обекти да създадем ясни правила по подобие на регламента в Париж, който е в сила от 1990 г. и определя точни изисквания по отношение на рекламите в историческия център и пешеходните зони в града“, каза Здравков.
„Създаването на регламенти е трудна работа, защото отнемаме нечии права, но иначе се създава усещане за полузаконност. Наличието на ясни правила е добро и за бизнеса и се радвам, че получихме подкрепа от страна на Камарата на строителите и Националната асоциация на строителните предприемачи“, обобщи главният архитект.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска