IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пазарът на индустриални имоти у нас: Плахо раздвижване след замръзването

Между март и май са се сключвали сделки само от клиенти с крайно належащи нужди, много наематели искат намаляване на наемите

08:41 | 18.06.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Daniel Acker/Bloomberg</em></p>

Снимка: Daniel Acker/Bloomberg

Nearshoring-ът е от полза за България

Според Ирина Кирова от Българската агенция за инвестиции (БАИ) България може да се възползва от процеса на nearshoring и да привлече инвеститори. „Мултифункционалните компании ще преосмислят подхода си към Китай като световна фабрика. Това дава на България огромна възможност, защото имаме геостратетическо местоположение, едни от най-добрите финансови параметри в ЕС и сме отворени за партньорства“, каза Кирова.

Като конкретна стъпка, предприета от страната ни в посока на привличането на нови инвеститори, Кирова посочи новия законопроект за индустриалните зони, който според нея ще засили темповете за изпълнение на инвестиционните проекти.

„Когато е изградена необходимата инфраструктура и са зададени първоначалните параметри на строителство, много бързо и лесно може да се стигне до разрешение за строеж и да се ускори строителството на необходимите сгради и съоръжения. По този начин инвеститорът ще може да се фокусира върху това да внесе в България технологията си и своето ноу-хау и да стартира бързо своите инвестиционни намерения и производствени мощности“, каза Кирова и допълни, че без изградена инфраструктура страната ни трудно може да убеди чуждестранен инвеститор да дойде у нас.

„Затова транспортно-логистичната инфраструктура е жизненоважна. Трябва да има достатъчно интермоладни терминали, за да могат да се сменят превозните средства от железопътен към сухопътен транспорт или обратното. През последните години се влагат много средства за иновативно преструктуриране на жп инфраструктурата и за закупуване на нови локомотиви. Голям потенциал на България е и достъпът до морски и речен транспорт“, посочи Кирова.

Според нея завършилата процедура за определяне на концесионер на летище София също дава  допълнителни перспективи за развитие. „След заявените инвестиции за подобряване на инфраструктурата на летището можем да очакваме и допълнителни инвеститори в съоръжения, насочени към авиоиндустрията. У нас се намира най-голямата в Европа база за поддръжка на самолети на Lufthansa, а това е сериозен сигнал за чуждите компании в сектора“, отбеляза тя.

През 2019 г. БАИ е сертифицирала осем проекта в сектор логистика, от които седем са за клас А, а един за клас Б. Седем са на български дружества, а един е на германска компания. Общата стойност на проектите е 65,5 млн. лв., а новооткритите работни места са 119.

От началото на 2020 г. БАИ е издала един сертификат за клас Б на германска компания за инвестиция от 1,5 млн. лв., но в процес на сертифициране са още 9 проекта в сектор логистика на обща стойност 205 млн. лв., като се очаква да се разкрият нови 557 работни места, съобщи Кирова. Всички инвестиционни проекти са български, уточни тя. „Тези данни сочат, че инвестициите в сектора не спират, а се увеличават неколкократно. Надяваме се тази тенденция да продължи и занапред“, заяви Кирова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:07 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още