Изготвя се проектната документация за възстановяването на Драгалевския лифт до „Бай Кръстьо“. Днес главният архитект на София Здравко Здравков ще издаде виза за проектирането, съобщи Здравков пред БНТ.
Процедурата за възстановяване на лифта започна в края на миналата година, след като специална експертиза потвърди, че това е възможно.
Драгалевският лифт е открит през 1956 г. и спира работа през 2017 г. Той е най-старият лифт в България. Княжевският лифт до Копитото е изграден през 1962 г. и спира работа през 1992 г., след авария.
Миналата година общината предупреди, че ще възстанови съоръженията на Витоша, а после ще си търси средствата от собственика – фирмата „Витоша ски“, която е поела ангажимент да поддържа лифтовете. В момента работи само Симеоновският кабинков лифт.
От „Витоша ски“ твърдят, че лифтовете не могат да се възстановят в рамките на съществуващите трасета, защото биха били опасни. Според фирмата е необходимо ново строителство.
Здравков обясни, че за Княжевския лифт процедурата е още на ранен етап. За него ще са необходими и повече пари за възстановяването му – 13 млн. евро, по негови думи.
Главният архитект на София посочи, че днес започва и второто обществено обсъждане за проекта за подробен устройствен план на Борисовата градина. Общината ще се опита да изкупи някои частни имоти.
Здравков каза, че е издал заповед за премахването на автокъща „Капитолия“ в Борисовата градина, но собственикът е обжалвал. Обжалва се и заповедта за ресторанта „Веселото село“.
Стадион „Българска армия“, който е на територията на Борисовата градина, ще се ремонтира в рамките на съществуващата конструкция, посочи още главният архитект на София. Ремонтът ще струва над 40 млн. евро.
В този подробен устройствен план на Борисовата градина, чието обсъждане започва днес, е отпаднало част от заложеното в стария план строителство, вкл. Климатичното училище, каза още Здравков.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
преди 3 години Въстановяването на Драгалевския лифт е много евтино. Просто някой трябва да сложи седалките, които Цеко свали. Защо му се позволява подобно поведение? Не е ли работа на Столична община да го санкционира за това? Защо само за Драгалевския лифт и защо само до Бай Кръстьо?!!! Кой ще накаже Цеко за връщането на двигателите на влековете на Конярника на вторични суровини вместо да ги ремонтира или подмени? отговор Сигнализирай за неуместен коментар