IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

И през юли България е сред страните в ЕС с най-голям спад на строителството

Сградното строителство още не може да навакса изоставането си заради кризата, а строителството на ключова инфраструктура се бави

12:34 | 19.09.16 г.
<p>
	Ръстът на строителството в ЕС като цяло се ускорява през юли благодарение основно на строителството на инфраструктура, но и на сградното строителство. <em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Ръстът на строителството в ЕС като цяло се ускорява през юли благодарение основно на строителството на инфраструктура, но и на сградното строителство. Снимка: архив, Ройтерс

И през юли България е сред държавите в Европейския съюз (ЕС) с най-голям спад на строителната продукция, показват предварителните оценки на европейската статистическа служба Евростат.

За месеца страната ни е на трето място по спад на строителната продукция с 1,4%. Преди нас са Словакия и Унгария с понижение на индикатора от съответно 11% и 3,2%.

На годишна база страната ни е на пето място със спад на строителната продукция през юли от 11,7%. Лидер в негативната класация е Словакия с понижение от 23,3%, следвана от Унгария със 17,6%, Полша с 15,1% и Чехия с 12,6%.

През юли спрямо юни ръстът на строителния сектор в ЕС се ускорява, сочат данните на Евростат. За еврозоната е отчетен среден месечен ръст на строителната продукция от 1,8%, а за целия ЕС – 1,1%. За сравнение, през юни строителната продукция в еврозоната отчете ръст от 0,3%, а в ЕС остана без промяна.

На годишна база е отчетено увеличение от съответно 3,1% и 1% спрямо 0,6% и 0,5% през юни.

Основен двигател на ускорения растеж е строителството на инфраструктура (т. нар. гражданско и инженерно строителство), макар че и жилищното строителство в ЕС също се ускорява.

В България обаче сградното строителство още не може да навакса изоставането си заради кризата въпреки силния ръст на издадените разрешителни за строеж през последните няколко тримесечия, а строителството на ключова инфраструктура се бави заради забавяне при еврофондовете.

Инвестициите във ВиК сектора например са под условие и ще стартират при приключване на водната реформа, с изключение на няколко предварително договорени проекта. По новата оперативна програма „Транспорт“ пък основно ще се финансира довършването на магистрала „Струма“, но за участъка през Кресненското дефиле още няма проект. Така в сферата на пътното строителство се разчита на по-малки обекти с различни източници на финансиране.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още