Конгломератът Berkshire Hathaway, който е собственост на инвеститора Уорън Бъфет, навлиза на испанския пазар на жилища среден и висок клас, съобщава испанският вестник Expansion.
За целта подразделението за недвижими имоти на компанията - HomeServices, е подписало споразумение с испанската компания Larvia, собственост на групата за недвижими имоти Petrus, която ще бъде съдружник на Бъфет в страната.
„Ние сме най-големият брокер на недвижими имоти в САЩ. Имаме 50 хил. служители и над 1400 офиса, а през 2018 г. приходите от продажби на компанията достигнаха 114 млрд. долара. Имаме представителства в европейски страни като Великобритания и Германия, както и в Дубай и на редица азиатски пазари. В стремежа ни за глобално разширяване Испания винаги е била приоритетна цел“, казва в интервю за Expansion Клаудио Пратико, генерален директор на Berkshire Hathaway HomeServices (BH HS).
Както и в останалите страни, в които присъства, подразделението за недвижими имоти на Бъфет е избрало местен партньор, който познава добре местния пазар. Компанията Larvia е основана през 2012 г. и има над 50-годишна история. „Процесът продължи повече от една година, тъй като първите срещи започнаха през октомври. След това ни уведомиха, че имат вълнуващ проект и искат партньор с широка експертиза на пазара, за да го осъществят“, разказва Бруно Рабаса, делегиран съветник в Larvia.
„Моментът е идеален за задействане на проекта, тъй като пазарът на недвижими имоти в Испания се възстанови от кризата и продължава да расте. Испания продължава да е една от основните европейски дестинации с голямо търсене от инвеститори от цял свят“, допълва Рабаса.
HomeServices ще се насочи към покупка и продажба на имоти от среден и висок клас (на цена от 600 хил. евро за апартаменти в Мадрид и от два милиона за еднофамилни жилища). “За нас е много важно да сме в Испания, защото клиентите го изискват“, казва Пратико.
След подписването на споразумението HomeServices ще се възползва от мрежата от агенции за недвижими имоти на Larvia в Мадрид и Барселона за навлизането си на пазара. Компанията на Бъфет си поставя за цел да удвои или утрои първоначалната си мрежа от агенции в идните 18 месеца.
„Имаме амбициозен план за растеж на други места, където виждаме потенциал, като Коста дел Сол и островите. Растежът в дългосрочен план е заложен в нашето ДНК. Целта ни е да се превърнем в абсолютни лидери на пазара, не само от гледна точка на местни продажби, а и в международен план“, отбелязва Пратико. Той уточнява, че срокът, който компанията му си поставя за постигането на тази цел, е между пет и десет години.
Американската компания ще предложи маркетинговите си и технологични инструменти, както и голямата си мрежа от клиенти. Имотите на Larvia ще бъдат показани в цял свят, включително в основните комуникационни канали, уеб сайтове и печатни медии на групата Bershire Hathaway.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали