Ротердам е най-привлекателното пристанище в Европа за инвестиции в логистични имоти, показват данни на консултантската компания Savills.
Холандският град изпреварва утвърдени пристанища като Барселона, Валенсия, Антверпен и Хамбург.
Ротердам е една от основните врати за внос и износ на стоки в и от континентална Европа, което създава значително търсене от страна на наематели на първокласни логистични площи. Недостигът на земя за строителство и ограниченията за нови строежи подкрепят ръста на цените на логистичните площи. Жп мрежата и водните пътища в района също са предимства за Ротердам.
Засилената международна търговия е увеличила капацитета на пристанището на Барселона със 70% през последните пет години. Това е е най-бързият растеж за първите пет пазара, отбелязва компанията.
Във Валенсия наемите на логистични площи в близост до пристанището нарастват с 13% до 54 евро на кв. м през последните три години, по-ниски са в сравнение с Барселона, което също е ключово предимство.
Сравнително ниските национални минимални заплати в Испания ще осигурят по-благоприятни условия за разширяване на логистичните оператори предвид и високата наличност на работници на пазара на труда.
"Ротердам, Барселона, Валенсия, Антверпен и Хамбург са най-привлекателните пристанищни локации за инвестиции в логистични имоти благодарение на комбинацията от намаляващи свободни площи и растящо търсене, която подлага наемите на натиск към повишение", коментира Маркус де Минквиц, директор на отдел "Регионални инвестиции" в Savills.
"Логистичните имоти в коридори, свързващи тези локации, ще бъдат от особен интерес за инвеститорите. Установихме четири ключови коридора, покриващи Скандинавския и Иберийския полуостров, Западна Европа, балтийските страни и Централна и Източна Европа. Хамбург е пример за растеж през последно време с обработени товари от 46,8 млн. тона през 2018 г., което е ръст с 2,7% спрямо предходната година", допълва Минквиц.
"Анализирайки трафика на контейнеровози в европейските пристанища, съществуващата и бъдещата инфраструктура и демографските промени, можем да прогнозираме къде ще бъдат следващите търговски коридори и търсене на логистични имоти през идните десет години", казва Майк Барнс от отдела за изследване на бизнес имотите в Европа на Savills
"Една от големите промени в тази връзка е китайската инициатива "Един пояс, един път", която цели да подобри търговските връзки с Европа. Китай вече присъства на трите най-големи пристанища в Европа - Euromax в Ротердам, от което притежава 35%, Антверпен, където има дял от 20% и Хамбург, където ще изгради нов терминал", допълва той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?