След изоставане с около десетилетие, над 4 млрд. евро повече от първоначално предвидения бюджет и на фона на пандемията, която осакати авиационната индустрия, прословутото летище Берлин-Бранденбург в Германия отваря врати днес, съобщава CNN.
Летището в района на Шьонефелд е най-модерният транспортен център, който винаги е липсвал на германската столица, и ще отвори връзки с по-далечни дестинации.
Мнозина определят проекта като „прокълнат“ заради множеството неуспехи в годините, оплакванията, неефективността, грешките при строителството. Поличбите на фона на нарастващите случаи на коронавирус също не са добри.
Търговският орган на летищата Europe ACI предупреди във вторник, че близо 200 летища в цяла Европа рискуват да банкрутират до месеци, защото пандемията сви пътникопотока със 73% на годишна база.
Съобщава се междувременно, че летище Берлин-Бранденбург „Вили Бранд“ (BER) вече е получило държавна помощ от 300 млн. евро без да е обработило и един пътник. Въпреки че в момента няма летище по света, което да не е усетило „жегата“, новото съоръжение край Берлин още не е познало кризата.
Мечта от Обединението
Плановете за изграждане на централно международно летище в Берлин датират от ерата на обединението на града. След падането на Берлинската стена през 1989 г. германските лидери започват дискусии за изграждането на летище, което според тях ще помогне за утвърждаването на Берлин като нов световен център.
По това време в града функционират три летища – Тегел, Шьонефелд и Темпелхоф. Всички те са играли значителна роля в бурната следвоенна история на Берлин.
Темпелхоф, близо до центъра на Берлин, е отдавна затворено и се превърна в парк. Тегел предстои да затвори на 8 ноември, след като властите прецениха, че е прекалено остаряло и няма капацитет да бъде модернизирано.
Летище Шьонефелд, класирано като "най-лошо в света" от онлайн туристическата агенция eDreams през 2017 г., вече е терминал 5 на новото летище Берлин-Бранденбург.
Усложнения от самото начало
Официалното строителство на новото летище край Берлин започна през 2006 г. Усилията за приватизация на проекта се провалят, като управителният съвет на летището остава под ръководството на федералното правителство на Германия, провинция Бранденбург и град Берлин.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена