Рискове в строителството
Но секторът не е за малодушни инвеститори. Сградите за природни науки варират от традиционни офиси и лаборатории до „сухи лаборатории“ – офиси за изследвания, които се нуждаят от допълнителни технологии.
Сградите може да имат специални изисквания като допълнително електрическо захранване, разпоредби за безопасно изхвърляне на опасни отпадъци и по-високи от средното тавани.
„Това води до допълнителни разходи. Те трябва да бъдат отразени в наемите“, казва Карл Потър, управляващ директор в имотната компания Avison Young.
Наемите на първокласни офиси в King's Cross, в пределите на Квартала на знанието, достигат 893 паунда на кв. м годишно спрямо 871 паунда на кв. м в лондонското Сити и 554 паунда на кв. м в Canary Wharf, сочи доклад на ULI.
Инвеститори и предприемачи трябва да оборудват сгради, без непременно да знаят кои ще бъдат бъдещите им наематели и дали ще има един наемател или няколко.
Ричард Фаг, директор на развитието във VINCI UK Developments, казва, че това повдига въпроса дали „стойността ще бъде гарантирана“ и допълва, че „е необходимо силно убеждение“.
Предприемачите трябва да са гъвкави, така че сградите да могат да бъдат променяни относително лесно. Източници от индустрията твърдят, че въпросните сгради може да бъдат трудни за отдаване на нови наематели.
„Всички предприемачи в областта на бизнес имотите се интересуват от природни науки“, коментира Стивън Чарлтън, управляващ директор на архитектурното бюро Perkins&Will, но допълва, че практическите въпроси може да са спирачка.
Гаудж предупреждава, от своя страна, че има риск ентусиазмът към имотите в сектора на природните науки да е краткотраен. „Опасявам се, че той е просто реакция на COVID“, казва той.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана