Непоносимо за наемателите
Строителството е дългосрочно решение, което няма да помогне особено за смекчаване на проблема с достъпността и предлагането сега. Германия има т. нар. спирачка за наемите от 2015 г. насам, но до голяма степен освобождава от нея новото строителство. Коалиционното споразумение призовава за преглед на спирачката, но не предвижда големи промени с изключение на удължаването ѝ до 2029 г. Критиците на спирачката твърдят, че има твърде много изключения от нея и тя трябва да бъде обвързана с доходите, а не толкова с пазара.
Берлин опита да постави таван върху наемите за пет години, но Германският конституционен съд отмени мярката по-рано тази година с мотива, че град провинция не може да излиза от рамките на федералните регулации. В отговор активисти постигнаха победа на референдум без правнозадължителен характер, призоваващ за изземване на апартаментите от най-големите имотни компании.
Подобно изземване не се предвижда на федерално ниво. Освен конституционни проблеми, свързани със защитата на частната собственост, противниците на тази мярка изтъкват и че тя произволно избира победители и победени и ще струва милиарди евро под формата на компенсации.
Международни изследвания показват, че някои форми на контрол върху наемите, макар и да защитават съществуващи наематели, може да направят наемите за новодошли по-скъпи. Цялостните последици за града може да са нулеви.
Германия има 1,8 млн. празни апартаменти извън градовете, където няма толкова голям интерес за живеене или животът там би било труден, сочат данни на Германската асоциация на градовете и общините (DStGB).
Жилищата сами по себе си не са достатъчни – трябва да бъдат изградени и връзки на градския транспорт, училища и бизнес райони, което би привлякло хората да се нанесат в такива по-рядконаселени зони. DStGB приветства създаването на жилищно министерство, но би искала да види още по-обхватно министерство на инфраструктурата, което взема предвид всички аспекти на планирането и строителството.
Климатични притеснения
В същото време зелените площи трябва да бъдат защитени, което е препятствие пред бързото строителство. Парковете и откритите пространства са не само привлекателна черта за много жители, но също така помагат за охлаждането на града.
Коалиционното споразумение признава това затруднение. Има някои специфики като изискването за отопление на нови сгради с използването на най-малко 65% възобновяема енергия до 2025 г. То също така иска предоговаряне на начина, по който разходите за енергия ще бъдат разделяни между наематели и собственици.
Но финансовата страна е по-лесната част, тъй като правителството може, поне на теория, да влага безкрайно пари в смекчаването на климатичните разходи. Пространството и ресурсите са по-ограничени. Строителният сектор съставлява 38% от глобалните въглеродни емисии, сочат данни на Програмата за околна среда към ООН.
Следващото германско правителство възлага надежди на по-иновативни материали в строителството, които може да намалят въглеродните емисии. Вече има стремеж за използването на повече дървесина в строителството за сметка на бетона. Но много технологии остават или недоказани, или невъзможни за по-мащабно строителство в момент, когато Германия има недостиг от десетки хиляди жилища всяка година.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
преди 4 години Поредните търтеи на държавна хранилка, които да разрешават някой проблем създаден от други безполезни търтеи заемащи министерствата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години С ражданията няма проблем вече. Докараха си достатъчно народ, дето да им ражда, ама още не са разрешили въпроса - кой ще бачка другите работи :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Типично европейско решение-имаш проблем, създаваш нова държавна администрация,която уж ще трябва да го реши.Въпреки че дългогодишният опит сочи съвсем друго.Желая им късмет с това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години точно така... и след това министерство за ражданията, че и там сте я закъсали! отговор Сигнализирай за неуместен коментар