IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook работи по мобилна рекламна мрежа

Компанията ще се съсредоточи върху пазара на мобилна реклама, използвайки данните, които потребителите сами предоставят

11:21 | 22.04.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Facebook планира да създаде рекламна мрежа за мобилни устройства, която ще позволи на компанията да използва огромната си база от данни за потребителите, за да помогне на маркетолозите да насочат рекламите си и към други услуги.

Мрежата ще позволи на марките и търговците на дребно да пускат реклами в множество мобилни приложения и игри, а в таргета влизат хора, които са предоставили реалните си данни във Facebook, пише Wall Street Journal, позовавайки се на данни от източници, запознати с темата.

Десетки компании вече предлагат подобни услуги, но Facebook е добре позиционирана на пазара, защото в социалната мрежа потребители разкриват твърде много за себе си – възраст, пол, интереси и дори местата, на които се намират в определен момент.

Ако се окаже успешна, мрежата може да увеличи значително приходите на Facebook, утвърждавайки компанията като ключов посредник между рекламодателите и останалите участници на пазара. Освен това Facebook може да се превърне в основен играч в бързо развиващата се вселена от потребители на смартфони и таблети.

Новата рекламна мрежа на Facebook няма да стане причина компанията да увеличи количеството данни, които събира за своите потребители. Вместо това може да увеличи количеството директно насочени реклами към хората, ползващи социалната мрежа през мобилни устройства. Потребителите няма да имат възможност да се отказват от получаването на подобни реклами.

Google също има голяма рекламна мрежа, но тя беше насочена основно към настолни компютри. Facebook смята да се фокусира преди всичко върху мобилни устройства и има възможността да се превърне в лидер в най-бързо развиващата се област от пазара на дигитална реклама.

“Всички отчаяно искат да преминат към бюджети за мобилна реклама, защото именно това е мястото, където се намират mотребителите, но повечето търговци не могат да го направят, защото не могат да измерят ефекта от това“, твърди Меган Паглиука, генерален мениджър в маркетинговата агенция Merkle. “Ако Facebook успее да се справи с това, фирмите ще насочат натам повече пари“.

Мрежата е в процес на разработка в продължение на години, но официалното ѝ представяне се очаква да бъде направено в края на месеца на конференцията на Facebook F8. Говорителите на компанията все още отказват да коментират плановете. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още