Facebook планира да създаде рекламна мрежа за мобилни устройства, която ще позволи на компанията да използва огромната си база от данни за потребителите, за да помогне на маркетолозите да насочат рекламите си и към други услуги.
Мрежата ще позволи на марките и търговците на дребно да пускат реклами в множество мобилни приложения и игри, а в таргета влизат хора, които са предоставили реалните си данни във Facebook, пише Wall Street Journal, позовавайки се на данни от източници, запознати с темата.
Десетки компании вече предлагат подобни услуги, но Facebook е добре позиционирана на пазара, защото в социалната мрежа потребители разкриват твърде много за себе си – възраст, пол, интереси и дори местата, на които се намират в определен момент.
Ако се окаже успешна, мрежата може да увеличи значително приходите на Facebook, утвърждавайки компанията като ключов посредник между рекламодателите и останалите участници на пазара. Освен това Facebook може да се превърне в основен играч в бързо развиващата се вселена от потребители на смартфони и таблети.
Новата рекламна мрежа на Facebook няма да стане причина компанията да увеличи количеството данни, които събира за своите потребители. Вместо това може да увеличи количеството директно насочени реклами към хората, ползващи социалната мрежа през мобилни устройства. Потребителите няма да имат възможност да се отказват от получаването на подобни реклами.
Google също има голяма рекламна мрежа, но тя беше насочена основно към настолни компютри. Facebook смята да се фокусира преди всичко върху мобилни устройства и има възможността да се превърне в лидер в най-бързо развиващата се област от пазара на дигитална реклама.
“Всички отчаяно искат да преминат към бюджети за мобилна реклама, защото именно това е мястото, където се намират mотребителите, но повечето търговци не могат да го направят, защото не могат да измерят ефекта от това“, твърди Меган Паглиука, генерален мениджър в маркетинговата агенция Merkle. “Ако Facebook успее да се справи с това, фирмите ще насочат натам повече пари“.
Мрежата е в процес на разработка в продължение на години, но официалното ѝ представяне се очаква да бъде направено в края на месеца на конференцията на Facebook F8. Говорителите на компанията все още отказват да коментират плановете.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?