Ако искате да купите спонсорирани публикации във Facebook, по-добре го направете възможно най-бързо. На 9-и април тази година социалната мрежа ще прекрати пускането на този вид реклами, сочи информация, публикувана в блога на платформата.
Спонсорираните съобщения се показват в списъка с новини на даден потребител, когато някой от приятелите му хареса спонсорирана страница, приложение или събитие.
Рекламодателите ще могат да плащат за тези реклами до 9-и април, когато всички съществуващи спонсорирани съобщения ще бъдат трансформирани в други рекламни формати, съобщава Mashable.
Принципът на „социалния контекст”, който лежи в основата на спонсорираните новини, ще бъде запазен и приложен към цялата реклама в социалната мрежа.
Спонсорираните публикации, които бяха пуснати във Facebook през 2011 г. се сблъскаха с широкото неодобрение от страна на потребителите. Причината за това беше фактът, че платформата позволява на рекламодателите да взимат информация от потребителските профили и да ги продават на техни приятели.
Това се извършва без пускането на каквото и да е уведомление. Ето защо мнозина заявиха, че се нарушават правата за защита на личната информация.
Група от потребители дори заведе съдебен иск срещу компанията и през август миналата година се стигна до споразумение. Facebook трябваше да заплати 20 млн. долара, уточнява Wall Street Journal.