Съвместен проект между Министерството на туризма и Viber направи платформата iLoveBulgaria достъпно за всички потребители на приложението в България.
Министерство на туризма е първото в света, което пуска услуга с възможност за директно споделяне на туристически обекти чрез Chat Extension на Viber.
Всички, които използват Viber на телефоните си в България, вече ще могат да получават информация за българските туристически обекти чрез директната връзка между приложението и платформата iLoveBulgaria, обяви министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от пресцентъра на ведомството.
Свързването ще даде възможност всичко, което е включено или се добавя към мобилно приложение и уебсайт на iLoveBulgaria, автоматично да се показва и във Viber. Потребителите ще могат да откриват и да си препращат снимки и информация в чата за националните ни обекти.
Министерството на туризма и iLoveBulgaria сме първи в България и едни от първите в света, които имат възможността да осигуряват съдържание във Viber Chat Extension, посочи Ангелкова. Тя напомни, че дигитализацията е основен акцент в годишната програма за национална туристическа реклама за 2018 г.
При старта си проектът iLoveBulgaria включваше 100-те национални туристически обекта и нови забележителности от редица общини по черноморското крайбрежие и вътрешността на страната, припомни министърът. След сканиране на QR кода им посетителят се „озовава“ сред уникални за туриста маршрути. Сега се работи и по видеоклипове на обектите. След като са готови, те също ще са достъпни през чата на Viber, уточни министърът.
В момента в платформата има над 250 национални туристически обекта, а общо местата, включени в нея, са над 5 хил., каза Веселин Василев, изпълнителен директор на iLoveBulgaria.
Повече от 2 млн. са потребителите на Viber в България, а по света те достигат над 900 млн., съобщи Атанас Райков, директор бизнес развитие на Viber за Централна и Източна Европа. Той каза, че чрез новата услуга само с две кликвания ще може да се открие даден туристически обект.
За изпълнението на проекта не е нужно финансиране, каза Николина Ангелкова. Тя обясни, че договорът между Viber и iLoveBulgaria е на бартерен принцип, при което платформата предоставя информация за места, а приложението - канала за разпространение.
Световни проучвания показват, че употребата и значението на интернет нараства. Две трети от туристите, които пътуват с цел почивка, организират ваканцията си през интернет. За една година - от юли 2016 г. до юли 2017 г., резервациите чрез мобилни устройства са се увеличили с 37 на сто. Освен това 95% от пътуващите с цел почивка четат най-малко 7 препоръки, преди да резервират почивката си, посочват от Министерството.
Осем от 10 туристи биха предпочели персонализирани маршрути чрез проследяване на цифровия им профил. Само за една година потребителите на интернет са се увеличили с 10%, а ръстът при социалните мрежи е 21 на сто, показват още данните на ведомството.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате