Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукъбърг изгуби днес почти 16 млрд. долара, след като гигантът в социалните медии отбеляза най-голямата дневна загуба в историята на фондовите пазари в САЩ. Сривът на акциите се дължи на прогнозите на компанията от вчера за по-ниски маржове на печалба, съобщава Ройтерс.
Поне 16 брокерски къщи намалиха целевите си цени за акциите на Facebook, след като мениджърите ѝ заявиха, че разходите за подобряване на защитата на личните данни, както и забавянето на използването ѝ на най-големите рекламни пазари, ще ударят маржовете на печалба за над 2 години.
Акциите на Facebook се сринаха с 19,6% до 174,78 долара в ранната търговия (19,1% към 8:20 ч. българско време) – спад, който заличи 124 млрд. долара от капитализацията на компанията. Това е почти 4 пъти повече от цялата пазарна стойност на Twitter.
Резултатите за второто тримесечие на Facebook са първият сигнал, че новият закон за личните данни в Европейския съюз и серията от скандали, включително с Cambridge Analytica и други разработчици на приложения, удрят бизнеса на компанията.
Facebook предупреди още, че негативите няма да бъдат компенсирани от растежа на приходите на развиващите се пазари и приложението Instagram на компанията, което е по-малко засегнато от проблемите с личните данни.
Описвайки новините като „бомби“, анализаторите на Baird заявиха, че въпросите до голяма степен са „самонанесени“, тъй като Facebook жертва монетизацията на основното си приложение, за да даде тласък на ползването.
От 47 анализатори, покриващи Facebook, 43 оценяват акциите с „buy”, двама с „hold” и двама със „sold”. Медианната целева цена е 219,30 долара.

Анализаторите на MoffettNathanson нарекоха прогнозата на компанията „или новата икономическа реалност на техния модел, или много публичен акт на саможертва, за да се предотврати по-нататъшен регулаторен натиск“.
Сумата от 15,8 млрд. долара, която Зукърбърг ще загуби от нетното си богатство, се равнява на състоянието на 81-ия в света по размер на богатството – в момента това е японският бизнесмен Такемицу Такизаки, сочат данни в реално време на Forbes.
Според някои анализатори проблемите на Facebook няма да бъдат решени лесно.
„За разлика от Netflix, чийто тримесечен спад смятаме за временен, тук виждаме еволюция на ситуацията, макар че част от нея очаквахме“, казва анализаторът от BMO Capital Markets Даниел Салмън.
Други обаче виждат лъч надежда във фокуса на Facebook върху по-ангажиращо съдържание и промотиране на функцията ѝ Stories във фийда, която ще подкрепи приходите в по-дългосрочен план.
„Мечките спечелиха това тримесечие... но не и войната“, заяви анализаторът в Jefferies Брент Тил.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 7 години Че изобщо кой гледа реклами във фейса? Те са едни от най неефективните, печалбата им идва само от личните данни отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Доста от нашите пенсионни дружества са вкарали пари във фейсбук.Колко ли са загубили те ?Ама като не са техни парите каво ли им пука ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Според мен пък бе очаквано, след новите правила за интернет в Европа, спокойно може да блокираш всички реклами във фейсбук. Което значи, че буквално цяла Европа може да не им гледа рекламите, а защо да пускаш такива, ако никой няма да ги види. отговор Сигнализирай за неуместен коментар