Facebook пуска нов инструмент, който позволява на потребителите да разбират защо виждат определени публикации в нюзфийда си, пише CNBC.
Новата функция, наречена “Why am I seeing this post?” прави това, което и описва в името си - показва причините за подредбата на публикациите от приятели, страници и групи.
“Това е първият път, в който предоставяме информация за това как работи подредбата директно в приложението”, коментира Рамя Сетураман, продуктов мениджър на Facebook в публикация в блога на компанията.
Новият бутон може да бъде открит в падащото меню от дясната страна на публикацията. След като кликнете, ще ви покаже как публикацията е избрана специално за вас.

Снимка: Facebook
Тук влизат данни за това колко често потребителите си взаимодействат с автора на публикацията, колко често се случва това с дадена медия (ако става дума за видеа, снимки или линкове) и колко популярна е публикацията спрямо други.
Потребителите ще имат опция да кажат на Facebook дали искат да виждат подобни публикации и в бъдеще. Предложена е и опцията за спиране на следването на човека, страницата или групата, настройки на предпочитанията на News Feed или управление на поверителността.
По този начин Facebook увеличава сегашните си инструменти за реклами, които позволяват на потребителите да виждат обосновката на рекламодателя за таргетирането им. Въпросната функция носи името “Why am I seeing this ad?”. Преди това можеше да се види само как рекламодателите са таргетирали потребителя на база на възраст, пол, локация, интереси или посещения на уебсайтове.
“И двата ъпдейта са част от продължаващите инвестиции от наша страна в това да даваме на хората повече контекст и контрол във Facebook”, коментира представителят на компанията в блога.
Facebook и други платформи като YouTube и Twitter са обвинявани, че не са достатъчно прозрачни за начина, по който работят техните алгоритми за препоръка на определено съдържание. Facebook пък е остро критикувана и за начина, по който платформата съхранява потребителски данни и служи за намеса в изборите.
По-рано главният изпълнителен директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг призова за единна интернет регулация за справяне с терористичната пропаганда и речта на омразата онлайн.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари