Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг изрази увереност в четвъртък, че социалната медийна компания „ще може да управлява“ предстоящата планирана актуализация на Apple за поверителността в мобилната операционна система iOS 14, която ще улесни потребителите на iPhone и iPad да блокират компаниите в следенето надейността им за целенасочени реклами.
„Ще бъдем в добра позиция“, каза Зукърбърг в стая в Clubhouse в четвъртък следобед.
Предстоящите промени в поверителността на Apple ще информират потребителите за проследяването на идентификатора на устройството и ще ги попитат дали искат да го разрешат. Проследяването се основава на уникален идентификатор на устройството за всеки iPhone и iPad, наречен IDFA. Компаниите, които продават мобилни реклами, използват този идентификатор, за да помогнат за насочване на рекламите и да оценят тяхната ефективност.
Apple заяви, че промяната ще стартира тази пролет.
Цитиран от CNBC, Зукърбърг обясни, че промяната може да бъде от полза за Facebook, ако повече фирми решат да продават стоки директно чрез Facebook и Instagram.
„Възможно е дори да сме в по-силна позиция, ако промените на Apple насърчават повече бизнеси да извършват повече търговска дейност на нашите платформи, като затрудняват използването на данните, за да намерят клиентите, които биха искали да използват техните продукти извън нашите платформи“, каза Зукърбърг.
Коментарите на Зукърбърг са най-оптимистичните изявления на Facebook за това как наближаващите промени ма Apple могат да повлияят на рекламния бизнес на компанията.
През юли 2020 г. финансовият директор на Facebook Дейвид Уенър заяви, че промените в iOS 14 на Apple могат да навредят на способността на социалната медия да насочва реклами към потребители, а през август 2020 г. компанията поясни, че промените могат да доведат до спад от над 50% на нейния рекламен бизнес към аудитория, който представлява по-малко от 10% от нетните приходи на компанията. Компанията заяви на инвеститорите по време на представянето на тримесечните си резултати за четвъртото тримесечие през януари, че въздействието на промените на Apple може да започне да влияе върху бизнеса на Facebook през първото тримесечие.
Facebook се подготви за наближаващите промени на Apple, като представи повече комерсиални продукти.
Най-забележителните сред тях а представените през 2020 г. Facebook Shops и Instagram Shops. Тези функции позволяват на марките да публикуват своите продуктови каталози директно в най-популярните приложения на Facebook и да продават стоки директно във Facebook и Instagram.
Зукърбърг заяви в четвъртък, че Facebook вече има 1 милион активни магазина в своите услуги и 250 милиона души, които активно използват магазините.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат