Meta Platforms Inc. засили контраатаката си срещу TikTok, след като във вторник пусна своя продукт за кратки видеоклипове Reels за всички глобални потребители на Facebook и въведе много нови функции за рекламодателите.
В рамките на едно от редица бизнес предизвикателства, пред които е изправен социално-медийният гигант, Meta е в разгара на засилваща се битка с TikTok, която беше най-изтегляното приложение през 2021 г. и изпревари Instagram по популярност сред желаните млади потребители, пише The Wall Street Journal.
Освен това Meta е разтърсена от въздействието на функцията за защита на личните данни, въведена от Apple Inc. миналата година, която наруши нейния бизнес с цифровата реклама. След финансовия отчет на Meta от 2 февруари, в който тя изтъкна тези проблеми, пазарната стойност на компанията спадна с над 300 млрд. долара.
По време на разговора за финансовите резултати главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви, че Reels се е превърнал в най-бързо растящия формат за съдържание на Meta, но призна, че TikTok е „страховит“ конкурент.
Зукърбърг също така отбеляза, че тъй като все повече потребители прекарват време в Reels, те прекарват по-малко време във форматите Feed и Stories на Meta, които в момента генерират повече приходи от реклами.
С анонсите от вторник (местно време, б.ред.) Meta предприема стъпки за решаване на тези проблеми.
С разширяването на Facebook Reels в световен мащаб Meta ще представи новия си формат за съдържание на потребителите в повече от 150 държави. Във вторник Мета ще започне и тестването на нови реклами, които ще се изпълняват чрез Facebook Reels от всички създатели в САЩ, Канада и Мексико, както и в "още страни през следващите седмици", заяви компанията в публикация в блога си. Тя поясни, че ще въведе редица нови функции за създаване и монетизиране на видеоклипове.
„Искаме Facebook Reels да бъде най-доброто място за творците, където да се свързват с общността си и да изкарват прехраната си", пише Зукърбърг в публикация във вторник, като уточнява, че видеото вече генерира половината от съдържанието, което хората прекарват в социалната мрежа.
Meta представи Reels през август 2020 г. за своите потребители на Instagram в САЩ като отговор на TikTok, която е собственост на ByteDance Ltd. След това през септември 2021 г. компанията представи Reels на потребителите на Facebook в САЩ. Преди съобщението от вторник Facebook Reels вече беше достъпен в Канада, Мексико и Индия, докато Instagram Reels вече е достъпен в повечето страни.
В бележка до инвеститорите анализаторът Майкъл Натансън сравни усилията на Meta с Reels с успешното преминаване на компанията към формата Stories през 2018 г. Този формат, при който снимките или видеоклиповете изчезват след 24 часа, беше въведен за първи път от Snap Inc., но в крайна сметка се оказа популярен и сред потребителите на Meta.
"Окуражени сме от успеха на Facebook със Stories и вярваме, че те имат наръчник и ще успеят да монетизират и Reels, пише Натансън.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
преди 3 години facebook засега е най силната социална мрежа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар