IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Pinterest е светъл лъч на мрачния пазар на социални мрежи

Компанията надмина прогнозите за тримесечните си приходи

11:15 | 28.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Pinterest надмина прогнозите за тримесечните си приходи, което прави компанията светъл лъч в иначе мрачния в момента сектор на социалните мрежи. Новината изпрати цената на акциите с 15% нагоре по време на следборсовата търговия, предава Ройтерс.

Спадът на рекламните бюджети поради невижданите от десетилетия нива на инфлацията засегна финансовите резултати на редица онлайн играчи – от Alphabet до Meta Platforms и Snap.

Но резултатите на Pinterest показват, че рекламният ѝ бизнес остава устойчив предвид цялостния спад в индустрията, а хората все още са ангажирани с платформата за споделяне на изображения в търсене на вдъхновение за дейности като обновяване на дома и готвене по рецепти.

Pinterest се завърна към ръст на броя на потребителите през периода юли-септември след три поредни тримесечия на спад. Месечно активните потребители са се увеличили с 2,8% до 445 млн., над прогнозата на FactSet за 437,4 млн.

Част от растежа е подхранван от актуализацията на iOS 16 през септември, коментира главният финансов директор Тод Моргенфелд пред анализатори.

Той допълва, че устойчивостта на рекламните продажби се дължи на факта, че голяма част от рекламите в Pinterest идват от електронна търговия и потребителски стоки.

„Това, което засегна Pinterest преди (по време на пандемията), ѝ помага сега“, посочва Д.А. Дейвидсън, анализатор от Thomas Forte, визирайки фокуса на компанията върху онлайн продажбите и потребителските продукти.

„По-голямата възможност занапред е да се намери начин да се стимулира постепенното ангажиране с платформата и да се накарат месечните активни потребители да растат отново, както и да се подобри монетизацията, тъй като растежът се забавя“, посочва още той.

Приходите на Pinterest за третото тримесечие са нараснали с 8% до 684,6 млн. долара. Въпреки че темпът на растеж е най-бавният от близо две години, резултатът е доста над средната прогноза на анализаторите за 666,7 млн. долара според Refinitiv.

Глобалните средни приходи от потребител на компанията са се увеличили с 11% до 1,56 долара. Pinterest генерира коригирана печалба от 0,11 долара на акция, което се оказа над очакванията на анализаторите за 0,06 долара на акция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:15 | 28.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още