IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Twitter подготвя мащабни съкращения на работни места през идните часове 

Някои служители се притесняват, че съкращенията може да се случат преди датата на придобиване на правата им за акции 

09:11 | 31.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Twitter Inc. изготви планове за мащабни съкращения като част от вихрените няколко дни, в които новият шеф Илон Мъск уволни топ мениджъри, заявявайки, че става дума за дисциплинарни уволнения, и се опита да успокои потребителите и рекламодателите относно модерирането на съдържанието. 

Предложените съкращения, които се обмислят от Мъск, който в четвъртък придоби платформата за социални медии за 44 млрд. долара, се очаква да намалят инженерните позиции, както и да засегнат други области в компанията, твърди The Wall Street Journal, позовавайки се на източник, запознат с плановете. Twitter има приблизително 7500 служители според официални данни до регулаторите от по-рано тази година. Пълният мащаб на обсъжданите съкращения не може да бъде определен. 

Според двама източника, запознати с въпроса, Мъск е уволнил главния изпълнителен директор на Twitter Параг Агравал и трима други топ мениджъри дисциплинарно и твърди, че не е длъжен да им изплати очакваните многомилионни обезщетения. Единият от тях казва, че напусналите ръководители обмислят своите възможности. Агравал не е отговорил на искането за коментар.

Според оценка на Equilar, компания за данни и анализ на възнагражденията, двамата топ мениджъри на Twitter ще получат над 100 млн. долара обезщетения според предварително оповестените данни в регулаторни документи.

След поглъщането Мъск работи с екип от сътрудници, който включва бившия продуктов ръководител на Twitter и рисков капиталист Шрирам Кришнан и адвоката Алекс Спиро. Кришнан написа в Twitter в неделя, че помага на Мъск в Twitter „временно с някои други страхотни хора".

По данни на FactSet Twitter е отчел загуба през осем от последните си 10 финансови години, а придобиването на Twitter от Мъск се случва в момент, когато индустрията на социалните медии е изправена пред най-бурната бизнес среда в своята история.

Компанията майка на Facebook Meta Platforms Inc. изплаши инвеститорите със забавяне на приходите и ангажимента да похарчи още десетки милиарди за изграждането на метавселената, която все още не е привлякла значителна потребителска база. Пазарната стойност на Meta спадна под 300 млрд. долара за първи път от началото на 2016 г. насам. YouTube отчете първия си спад на приходите от реклама, а компанията майка на Snapchat - Snap Inc. предупреди инвеститорите, че работи с допускането, че през това тримесечие няма да има ръст на приходите спрямо предходната година.

Според запознати един от първите проблеми, с които Мъск се стреми да се справи, са разходите. През юни той е казал на служителите, че според него разходите „не са в добра ситуация" в Twitter. Тогава той не е изключил съкращения, като е добавил, че всеки, който има значителен принос, не трябва да се притеснява за работата си.

Няколко служители заявиха, че се притесняват, че Мъск може да пристъпи към съкращаване на работни места преди 1 ноември, когато е датата за придобиване на права по програмата за компенсации на Twitter. Според хора, запознати с въпроса, се очакваше безвъзмездните средства на служителите да бъдат изплатени в брой след придобиването на Мъск. Редица служители заявиха, че се опасяват, че милиардерът може да се опита да избегне тези плащания, ако трудовите им правоотношения бъдат прекратени преди 1 ноември.

„Това е невярно", написа Мъск в Twitter в неделя вечерта в отговор на туит, в който се изтъкваше опасението в статия на New York Times.

В четвъртък Мъск предприе стъпки, за да успокои Медисън Авеню (където е локирана голяма част от рекламната индустрия, б. ред.), публикувайки писмо, в което казва, че много вярва, „че рекламата, когато е направена правилно, може да ви зарадва, забавлява и информира". В петък той съобщи на рекламодателите, че Twitter ще „сформира съвет за модериране на съдържанието с широко разнообразие от гледни точки". Той добави: „Няма да се вземат важни решения за съдържание или възстановяване на акаунти преди свикването на този съвет“. 

Някои рекламодатели изразиха загриженост, че заявеният от Мъск ангажимент към свободата на словото ще доведе до рязко увеличаване на съдържанието, което е обидно за някои потребители или най-малкото не е подходящо за рекламодателите.

„Рекламният бизнес на Twitter вече е на разклатена основа", казва Жасмин Енберг, главен анализатор в Insider Intelligence, фирма за пазарни проучвания. Според нея в близките дни Мъск ще трябва да „определи ясни насоки за това как ще изглежда модерирането на съдържанието, ако иска да задържи рекламодателите".

Twitter прекара част от уикенда в решаване на някои проблеми, свързани със съдържанието, които възникнаха след придобиването на компанията от Мъск.

През последните дни няколко организации с нестопанска цел посочиха внезапното нарастване на речта на омразата в платформата, включително Anti-Defamation League (ADL) и Network Contagion Research Institute.

ADL, еврейска застъпническа група, която изследва антисемитизма в САЩ, заяви, че е идентифицирала повече от 1200 туита и ретуита, разпространяващи антисемитски мемета, и нарече това координирано усилие, последвало поемането на управлението от Мъск. Network Contagion Research Institute, който изучава онлайн социалните заплахи, публикува в петък в Twitter данни, според които употребата на думата "N" (с буквата в някои медии се обозначава думата „негър“, б. ред.,) в Twitter е скочила с 500% през предходните 12 часа.

Звездата на Националната баскетболна асоциация Леброн Джеймс цитира данните в събота, като написа в Twitter: "Не познавам Илон Мъск и не може да ми пука кой притежава Twitter. Но ще кажа, че ако това е вярно, се надявам той и хората му да се отнесат много сериозно към това, защото е страшно". Той добави: „Толкова много проклети неспособни хора, които казват, че речта на омразата е свободна реч“.

Йоел Рот, ръководител на отдела за безопасност и интегритет на Twitter, заяви в събота, че малък брой акаунти стоят зад много от туитовете с обиди или омразно съдържание, включително 50 000 туита с една расова обида от 300 акаунта. Компанията предприема действия за забрана на потребителите, участващи в „кампанията за тролене", и ще продължи да работи за решаване на проблема, каза той.

Мъск също се впусна в полемика. В неделя сутринта той публикува в Twitter връзка към интернет публикация, в която спекулативно се поставя под въпрос какво се е случило при насилственото нападение в петък сутринта срещу съпруга на председателката на Камарата на представителите Нанси Пелоси. „Съществува малка вероятност в тази история да има нещо повече, отколкото изглежда на пръв поглед", написа Мъск в Twitter. По-късно той изтри туита.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:11 | 31.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още