IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Вътрешна бележка с целите на Snap вдъхна оптимизъм у инвеститорите

Компанията очаква над 20% ръст на приходите от реклама за 2024 г.

12:04 | 17.10.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg
Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg

Цената на акциите на Snap нарасна с близо 12 на сто, след като се появи информация за вътрешна бележка от главния изпълнителен директор, която подсказва, че социалната мрежа може да отчете по-добри от очакваното резултати за 2024 г.

Евън Шпигел, който е съосновател и главен изпълнителен директор, е казал на служителите в бележка, изпратена през септември, че Snap може да достигне над 475 млн. активни потребители дневно през 2024 г., надминавайки прогнозите на анализаторите за 448 млн., съобщи The Verge.

В бележката се посочва още, че ръстът на приходите от реклама за цялата година може да е над 20% за 2024 г., което анализаторът на Bernstein Марк Шилски отбелязва в своя нюзлетър tech Specialist като по-добро от консенсусната прогноза за малко над 14%.

Текстът разкрива още, че Snap си поставя за цел да генерира коригирана лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) от 500 млн. долара. Bernsteun добавя, че това би било „значително постижение“ в сравнение с настоящите прогнози на анализаторите за 250 млн. долара.

Snap потвърди данните, но посочва, че това са само „разтегливи вътрешни цели“.

Шилски призова компанията да избягва разкриването на подобни цели в съобщения до служителите.

„Спрете да правите това! В името на вашите акционери, спрете да поставяте амбициозни цели като тази“, пише той. „Знам, че това е вътрешна бележка, но ръководството е трябвало да знае, че тя ще се появи извън компанията“.

Същевременно Snap имаше трудна година. Подобно на други социални мрежи като Meta и Pinterest, тя се бореше да подобри своята система за онлайн реклама в резултат на промените в поверителността, които Apple направи в iOS през 2021 г. и които направиха по-малко ефективно проследяването на потребителите за таргетиране на реклами.

Освен това Snap се сблъска с трудности на фона на по-неблагоприятната среда в онлайн реклама, помрачена от войната на Русия и Украйна, както и заради компаниите, които се оттеглят от маркетингови дейности заради икономическата несигурност.

Цената на акциите на Snap се понижи с над 17% от юли насам, след като компанията даде прогноза за настоящото тримесечие, която не отговори на очакванията на анализаторите.

Snap трябва да обяви финансовите си резултати за третото тримесечие на 24 октомври.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:05 | 17.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още