Meta заяви, че през първата половина на 2025 г. е премахнала около 10 млн. профила, представящи се за големи създатели на съдържание. Всичко това е част от усилията на компанията за борба със „спам съдържанието“, пише CNBC.
Решителните мерки са част от по-широките усилия на Meta да направи списъка с новини във Facebook по-подходящ и автентичен, като предприема действия срещу и премахва акаунти със „спам“ поведение, например предлагайки съдържание, създадено с помощта на инструменти за изкуствен интелект (AI).
Като част от тази инициатива Meta въвежда и по-строги мерки за популяризиране на оригинални публикации от създатели, съобщи компанията в публикация в блога си.
Facebook e предприела действия и срещу приблизително 500 хил. акаунта, които са идентифицирани като участващи в неавтентично поведение и спам. Тези действия включват изместване надолу на коментарите в списъка и намаляване на разпространението на съдържание, които имат за цел да затруднят тези акаунти да монетизират публикациите си.
Meta заяви, че неоригинално съдържание е когато изображения или видеоклипове се използват повторно, без да се посочва оригиналният създател. Компанията твърди, че вече разполага с технология, която да открива дублирани видеоклипове и да намалява разпространението на това съдържание.
Действията срещу спама и неавтентичното съдържание бяха предприети, докато Meta увеличава инвестициите си в изкуствен интелект. Вчера главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви, че планира да похарчи „стотици милиарди долари“ за изчислителна инфраструктура, за да пусне първия суперклъстер на компанията през следващата година.
Мекрите се реализират в момент, когато изкуственият интелект улеснява масовото производство на съдържание в социалните мрежи. Други платформи също предприемат действия за борба с увеличаването на спам - нискокачествено съдържание в социалните медии, известно още като „AI slop“.
Този месец YouTube на Google обяви промяна в политиката си, която не позволява на масово произведеното или повтарящо се съдържание да отговаря на условията за получаване на приходи.
Това съобщение предизвика объркване в социалните медии, като много потребители смятаха, че това е обрат в позицията на YouTube относно съдържанието с изкуствен интелект. YouTube обаче поясни, че промяната в политиката е насочена към ограничаване на неоригиналните и повтарящи се видеоклипове.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа