IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Meta спира продажбата на политически реклами в ЕС

Според компанията нови регулации създават „непоносимо ниво на сложност и правна несигурност“

15:47 | 25.07.25 г.
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

Meta Platforms ще спре продажбата на политическа и тематична реклама в Европейския съюз (ЕС), позовавайки се на нови регулации, които според компанията създават „непоносимо ниво на сложност и правна несигурност“, предава Bloomberg.

Компанията майка на Facebook и Instagram ще прекрати дейността си в сферата на политическата реклама в ЕС от началото на октомври, се казва в публикация в блога на компанията от петък. Meta подчертава новите правила за прозрачност и таргетиране на политическата реклама, които влизат в сила през октомври и ограничават данните, които могат да се използват за насочване на политически послания към отделни лица.

Meta пише в публикацията си, че си е „сътрудничила широко с политическите лица“ по този въпрос, преди регламентът да бъде финализиран, но правилата „на практика ще премахнат популярни продукти и услуги от пазара, намалявайки избора и конкуренцията“. Google, част от Alphabet, също обяви в края на миналата година, че ще спре да продава политически реклами в ЕС.

Решението относно политическите реклами е поредното в поредица от конфликти между Meta и европейските регулатори, които се опитват да ограничат властта и събирането на данни от големите технологични компании.

Регулаторите в ЕС оспориха плановете на Meta да предлага версия на социалните си мрежи без реклами и наложиха на компанията глоби в размер на почти 1 млрд. евро през последните 12 месеца. Те оспориха и функциите за изкуствен интелект на Meta, което накара компанията да спре внедряването им в блока, а по-рано този месец Meta заяви, че няма да подпише кодекса за добри практики към новия набор от европейски закони, регулиращи изкуствения интелект.

Малко вероятно е стъпката по отношение на политическите реклами да има значително влияние върху бизнеса на Meta. Финансовият директор Сюзан Ли заяви през февруари 2024 г., че политическата реклама в световен мащаб „не допринася съществено“ за растежа на приходите на компанията, въпреки че тя все още продава политически и тематични реклами в САЩ и други страни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:47 | 25.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още