IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как радиата се справят с нарастващата конкуренция на стрийминга?

Оказва се, че музикалното съдържание по радиостанциите никак не е разнообразно и има сериозна причина за това

19:15 | 19.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Новите песни все по-трудно се добират до радиоефира. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Новите песни все по-трудно се добират до радиоефира. Снимка: архив Ройтерс

Синтпоп групата Capital Cities има няколко песни от дебютния си албум, които иска да пусне като сингли, стига радиата да ѝ позволят.

Хитът на бандата „Safe and Sound” е единствената песен на формацията, която повечето фенове са чували, тъй като се върти в радиоефира от повече от две години. И понеже толкова много слушатели вече знаят песента, която се изкачи до второ място в топ 40 миналата година, радиата се страхуват да спрат да я пускат. 

„Safe and Sound” просто не си отива“, коментира мениджърът на Capital Cities Дан Уейсман, който миналата есен отложи плановете на групата да издаде втория си сингъл. Това ще се случи по-късно през 2014 г.

Изправени пред нарастващата конкуренция на дигиталните музикални услуги, традиционните радиа успяват да увеличават слушаемостта си с необичайна тактика – те предлагат по-малко разнообразно музикално съдържание от всякога. Стратегията се основава на множество проучвания, които показват, че слушателите са склонни да останат на дадена радиостанция, ако чуват познати песни, а непознатите мелодии ги карат да променят честотата.

Тази информация, както и растящия брой музикални източници, състезаващи се за вниманието на слушателите, правят радиостанциите по-склонни да се вкопчат в добре познатите хитове, отколкото да заложат на нови песни. По този начин те удължават периода, в който един сингъл трябва да изчака, за да дебютира в радиоефира.

Десетте топ песни през 2013 г. са пускани два пъти повече по радиото, отколкото хит синглите преди 10 години, твърдят от Clear Channel Communications, компания, която проследява ротациите на песни по различните радиа. Най-въртяната песен за миналата година е „Blurred Lines” на Робин Тик, която е пускана 749 633 по 180 радиа.

За сравнение хитът на 2003 г. „When I'm Gone” на 3 Doors Down е пускана 442 160 пъти през съответната година.

Причината за необичайния скок в броя ротации се дължи и на факта, че през последните десет години са се появили 70 нови радиостанции, които въртят хитовете от топ 40. Радиата, специализирани в рок и смуут джаз, са намалели като брой, съобщава Wall Street Journal. 

Задълбочаването на проблема с повторенията до голяма степен е отговор на начина, по който радиостанциите измерват слушаемостта в момента. Преди шест години индустрията започна да следи броя на слушателите, използвайки устройства, подобни на пейджъри.

Последна актуализация: 12:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още