Нито една от големите компании в света не би била това, което е в момента, ако публичният ѝ имидж е накърнен. Това мнение изказа авторът и водещ на предаването Invest/Or по Bloomberg TV Bulgaria Димитър Вучев, който участваше в конференцията по студентско предприемачество StartUPCon16 в Американския университет.
„Неслучайно компаниите гиганти заделят повече от половината от нетната си печалба за реклама. Изключително важно е правилното таргетиране, тъй като голяма част от ресурса може да бъде похабен напразно. Успешната рекламна кампания не означава скъпа кампания, а такава, която постига баланс между разходи и цели“, каза Вучев.
„Корпоративната репутация е своеобразната основа на къщичката, която всеки бизнес гради. Дори и покривът на въпросната къща да е изключително луксозен и поддържан, ако основата е нестабилна, постройката има огромна вероятност да рухне“, смята журналистът.
Студентите научиха и кои са грешките, които стартиращият бизнес задължително трябва да избягва при комуникация с медии с високи професионални стандарти като Investor.bg и Bloomberg TV Bulgaria.
„Ако не уважавате правилата за работа и сроковете на медиите, ако организирате интервюта с неподготвени говорители, ако спекулирате с обстоятелства и факти и ако се опитвате да спрете материал от публикуване или излъчване, няма как да привлечете медиите като свой съюзник при развитието на бизнеса си“, каза Вучев. Той отбеляза, че винаги трябва да се предоставя и писмена информация, да се отговаря задължително на запитванията на медиите и др.
„Разделението на труда в съвременния свят е довело до появата на много различни професии и отрасли. В по-неразвитите общества хората са били принудени почти напълно да се обезпечават с всичко необходимо, но това от икономическа гледна точка е крайно неефективно. Дори на ниво стартъп всичко трябва да бъде разпределено между отделните хора и всеки да знае каква отговорност носи“, каза още Вучев в отговор на въпрос на студент за необходимостта от специалист по комуникации при стартиране на нов бизнес.
Над 200 студенти присъстваха в двата дни на конференцията през уикенда. Те участваха и в дискусии в областта на мениджмънта и бизнес развитието, обсъдиха как е най-добре да се съчетават работата и личният живот, както и как социалното предприемачество може да влияе върху развитието на обществото.
Сред най-често задаваните въпроси от младите хора бяха какви са възможностите за стаж и работни места в младите компании, които се представиха по време на форума.
Събитието, организирано от StartUP@Благоевград, традиционно помага на млади хора да разработят и развият своите идеи и да ги превърнат в работещи бизнес модели.
Партньор на събитието е водещият финансов сайт Investor.bg, който през 2016 г. отбелязва 15 години от създаването си, а ментори на студентите, които желаят да започнат собствен бизнес, станаха мениджъри от утвърдени компании, предприемачи и журналисти.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?