Американската стартъп компания за споделено пътуване Uber форсира експанзията си в Китай с цената на много разходи. За да завладее конкурентния пазар, калифорнийската компания плаща на шофьорите там с "главоломна скорост" бонуси, които дори надхвърлят цената за пътуването, пише в свой материал New York Times.
Според вътрешни източници Uber предлага над 100 хил. пътувания на ден в Китай. В края на май самата компания обяви, че е успяла през април да създаде над 60 хил. работни места в Поднебесната империя.
Тези разточителни разходи привличат тълпи от шофьорите като Джаки, системен анализатор в международна телекомуникационна компания, който наскоро започва да работи на черно за Uber със своята Ford Fiesta в Шанхай. В края на май Uber съобщи, че е създал повече от 60 хол. работни места в Китай през изминалия месец благодарение на разпространението на своите услуги независимо от протестите от някои таксиметрови шофьори.
Uber е изправен пред много препятствия в Китай, където пазарът е силно конкурентен и свръхрегулиран.
„Това е наистина голяма възможност за мен да изкарам малко допълнителни пари", казва Джаки, на 34 години, който отказа да издаде пълното си име, за да не издаде вътрешна за Uber информация.
Въпреки че други подобни услуги също предлагат бонуси на водача, Джаки каза, че Uber плаща най-много. През първите три седмици на май той е изкарал еквивалента на около хиляда долара от Uber - или почти половината от своята месечна заплата в телекомуникационната компания в размер на около 2100 долара, а по-голямата част от доходите като шофьор са именно от субсидиите.
И това дава резултат. Само в централната част на Ченду Uber е привлякъл 20 хил. шофьори от 2014 г., спрямо 26 хил. в Ню Йорк, където е активна от 2011 г.
Uber е активна в Китай отдавна. През декември интернет концернът Baidu влезе като инвеститор в спорната компания. През януари обаче китайските власти приеха по-строги правила за дейността на конкурента на такситата. Правителството в Пекин приема с подозрение бума на таксиметровите приложения като Uber.
Uber, основана преди пет години в Сан Франциско, свързва чрез приложение за смартфон желаещи да пътуват със шофьори със собствен автомобил. Компанията вече е представена в 310 града и 58 страни по целия свят бе оценена от инвеститорите на около 41 млрд. долара. Въпреки това обаче агресивната експанзия се посреща враждебно от бранша на такситата, а редица правителства подозират, че компанията ощетява бюджетите, неплащайки данъци и неподлежаща на регулации.


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
преди 10 години Та какви са и печалбите на тая супер компания? отговор Сигнализирай за неуместен коментар