IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Yahoo разочарова за пореден път с финансовите си резултати

Концернът обяви ключово споразумение с Google в областта на онлайн търсенето и рекламата

08:55 | 21.10.15 г. 10
Автор - снимка
Създател
<p>
	Главният изпълнителен директор Мариса Майер. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Главният изпълнителен директор Мариса Майер. Снимка: Ройтерс

Американският интернет ветеран Yahoo отново разочарова инвеститорите и представи слаб резултат.

Във вторник компанията отчете приходи от 1,23 млрд. долара, спрямо 1,15 млрд. долара година по-рано. Нетната печалба е 76 млн. долара, или 8 цента на акция, спрямо 6,8 млрд. долара година по-рано – но заради специални ефекти вследствие на борсовия дебют на онлайн търговеца Alibaba, в който Yahoo държи голям дял. Въпреки това анализатори очакваха по-високи приходи и печалба и това изпрати акциите с 1,5 на сто надолу в следборсовата търговия. 

Въпреки това главният изпълнителен директор Мариса Майер, която застана начело на Yahoo преди три години, показа задоволство и изтъкна, че резултатът отговарял на очакванията. Той показвал по думите ѝ ръст в ключови области като мобилните и видео услугите. В бъдеще стратегията ще се концентрира над „по-малко продукти с по-високо качество“.

Освен това Майер увери, че отделянето на дела в Alibaba (около 15%) ще бъде завършено „възможно най-скоро“.  Този дял е доста ценен, а редица служители спекулират с това дали няма да получат част от печалбата. По-голямата част от стойността на книжата на концерна в момента се дължи именно на това отделяне.

В началото на годината Yahoo обяви, че ще отдели участието си в Alibaba в ново дружество на име Aabaco Holdings. Акциите на Aabaco според плановете ще се дадат на акционерите на Yahoo под формата на специален дивидент, за да участват и те в печалбата на китайския онлайн гигант. Все още обаче не е ясно дали Yahoo ще дължи данъци за своите дялове. 

„Обратът още не се е материализирал, както се надявахме“, пише в електронно писмо Робърт С. Пек, анализатор в SunTrust Robinson Humphrey, цитиран от New York Times. „Инвеститорите вече се изнервят от направлението на основния бизнес, след като главният изпълнителен директор (Майер, бел. ред.) е начело на компанията вече 40 месеца“. 

След представянето на данните Yahoo запази още една изненада. Отслабващият интернет концерн е сключил договор за сътрудничество с Google в областта на онлайн търсенето и рекламата, обяви Майер, която е бивш кадър на Google. Планираното партньорство ще има срок от три години. 

Майер заяви, че Google ще предоставя реклама и резултати от търсенето за някои търсения, правени от потребители на Yahoo.

Сделката е неексклузивна, което соатва на Yahoo правото да продължи да работи с Microsoft и с други интернет търсачки. Yahoo уточни, че не преустановява партньорството си с Microsoft и търсачката Bing. По-рано тази година двете компании предоговориха сделката, като отпадна ексклузивното обвързване с Bing, което беше основната цел на Yahoo. Тя е със срок от шест години.

„Смятаме, че споразумението с двата оператора на търсене (Microsoft и Google) наистина ще подобри конкуренцията“, заяви Майер.

Още през 2008 г. концернът се стремеше към партньорство с Google. С тогавашния си подход Yahoo искаше да се предпази от апетита на Microsoft за придобиване на компанията. Но алиансът тогава се провали заради съпротивата на американското Министерство на правосъдието, което смяташе, че ще пострада конкуренцията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:04 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 8 години
вероятно си прав, аз мога да коментирам само за ИТ сферата, щото там работя.Обаче този извод ме кара да си мисля защо изобщо трябва да има големи корпорации ... под големи разбирам такива с над 100-150 хил. служителя, но тук вече влизаме в друга тема :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 1
ratten
преди 8 години
до 5ма то в повечето бизнеси е така.оттегли ли се основателя идва едно лежане на лаврите и пускане шус по пързалката.и няма чудно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 1
0pk
преди 8 години
Какво беше това Яхуу?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 2
khao
преди 8 години
особенно Ябълката е класически пример... нагоре, уволниха сирийския бежанец после надолу ... върнаха го и пак станаха топ, сега познай кво идва :D .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 3
deant
преди 8 години
Съгласен съм и яху, ябълката и микромеките са светъл пример за това.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 13 rate down comment 1
khao
преди 8 години
Направило ми е впечатление че всички ИТ корпорации предлагат иновации и растеж докато са живи и управялват основателите, след като починат и се назначи някой Мастер Бизнес администратор единственото което ги държи над вода са корупцонни практики, поглъщания и други гимнастики ... но не и да се предлага нещо ново.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 2
khao
преди 8 години
прав си, а кой е виновен за това ? отг: Бюрократщината в големите корпорации. Ти да не си мислиш че двамата гугълци като си заминат няма да сложат една жена бюрократ, щото повечето ЦЕО-та били мъже. Пола не е виновен от самосебе си, обаче тая и другите са назначени заради пола си, а не защото стават.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 0
deant
преди 8 години
Не е точно до пол-а. По скоро гиганта стана излишен. Гугъл си изигра много по-добре картите и в търсенете и в пощата, в броусерите,че и в операционните системи. Само погледни началните страници на яху и гугъл. Едното е шарения с твърде много безполезна информация, другото представлява един бял лист с един ред да пишеш в него. Потребителите не искат шарении, по точно това беше преди 2000-та - колкото по шарено толкова по-добре. Изчистения дизайн е много по удобен и не дразни очите.. а очите са нещо много важно при ползването на интернет.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 3
khao
преди 8 години
Прави ми впечатление че това е поредния "технологичен гигант" който спихва при ЦЕО жена, HP за на загуба от години, IBM вчера се оплакаха.... сега и тия пак, останалите незнам защо не се оплакват толкова, ама така се получава като назначават по квоти за жени, а не кой колко може и колко акъл има.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 4
deant
преди 8 години
който ползва Yahoo за нещо, да вдигне ръка! Аз се учудвам,че тази компания изобщо има приходи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още