Над 100 млн. са месечно активните потребители на Spotify, тоест тези, които са използвали услугата за слушане на музика поне веднъж за последния месец. Това представлява сериозен ръст от 75-те милиона потребители, които шведската компания обяви преди малко повече от година. Новините обаче не са особено добри, при положение че абонираните за платената услуга Spotify Premium са само 30 милиона.
Новите данни бяха предоставени от компанията за британския всекидневник The Telegraph.
Spotify разполага с голяма база потребители, но само около една трета от тях плащат за услугите. Така се оказва, че повечето от тези 100 милиона абоната разчитат на безплатната версия на услугата, която включва визуални реклами и спонсорирани аудио съобщения, но в замяна дава свободен достъп до всеобхватния музикален каталог.
За сравнение - вицепрезидентът на Apple по услугите Еди Кю заяви по време на конференцията WWDC 2016 през миналата седмица, че музикалната услуга Apple Music има 15 млн. плащащи абоната, като това се случи две седмици преди услугата да навърши една година. През април Apple Music имаше 13 млн. потребители, а през февруари – 11 млн, което значи, че тя расте с по около 2 млн. абоната на всеки два месеца, припомня Bloomberg.
Основаната през 2006 г. Spotify, която разшири услугите си в Европа през 2008 г. и в САЩ през 2011 г., остава най-голямата и популярна подобна услуга в света. Но Apple Music бързо наваксва. И двете услуги струват по 9,99 долара за месец за индивидуални клиенти и 14,99 долара за семейства, като само Spotify предлага безплатна версия, издържаща се от реклами.
Но шведската услуга все още не е излязла на печалба, като за 2015-а загубата ѝ възлиза на 184,5 милиона евро, а за 2014 г. - 165,1 милиона евро. В момента тя инвестира в разрастване към нови пазари, а конкуренцията се засилва.
Spotify плаща около 80% от приходите си на музикантите, чието творчество предлага. Тя се сблъсква с конкуренция на повече фронтове. Не става дума само за Apple, а за играчи като Pandora Media и по-нови имена като германския стартъп SoundCloud и стрийминг услугата Tidal на американския продуцент и рапър Джей-Зи.
Междувременно Spotify надмина Skype като най-лукративният европейски стартъп, като в момента оценката му възлиза на около 8,5 млрд. долара.


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи