IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мобилните продажби на Черния петък в САЩ минаха 1 млрд. долара

С мобилни устройства потребителите са купували най-често iPad на Apple, 4K телевизори на Samsung и комплекти на Lego

20:59 | 28.11.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

По време на най-силния търговски ден за годината в САЩ - т. нар. „Черен петък“, потребителите в страната са купили с помощта на мобилни устройства стоки и услуги на стойност 1,2 млрд. долара, показват цитирани от Recode данни на Adobe Systems Inc.

"Черният петък", както е известен петъкът след Деня на благодарността, по традиция дава началото на сезона на празничното пазаруване в САЩ. Той е бил денят, когато търговците са минавали на печалба т.е. минавали от "червено" на "черно".

Тазгодишният „Черен петък“ маркира нов рекорд, защото досега не е минавана сумата от 1 млрд. долара за мобилни продажби.

Приходите от онлайн търговията като цяло са за 3,34 млрд. долара. Мобилният дял от 1,2 млрд. долара представлява и повишение от 33% спрямо празника през миналата година.

С мобилни устройства потребителите са купували най-често iPad на Apple, 4K телевизори на Samsung и комплекти на Lego. Американските потребители пазаруват все по-често с мобилни устройства, преди всичко благодарение на по-големите екрани на смартфоните и на опростени системи за разплащане, като Apple Pay и Stripe.

Скокът в онлайн пазаруването взема за жертви продажбите в традиционните магазини, посещенията в които спадат с общо 1% през двата почивни дни спрямо година по-рано, показват данни на ShopperTrak, доставчик на данни за търговията на дребно, в отделен доклад. 

В Китай делът на мобилното пазаруване е още по-висок. По данни на Alibaba цели 80% от продажбите са през мобилни устройства.

И системата за онлайн разплащания Paypal отчита подобен успех на мобилните продажби. По нейни данни около 33% от трансакциите през услугата през двата почивни дни около Деня на благодарността са осъществени чрез мобилни устройства, предава Venturebeat. Тези предложения са привлекли онези потребители, които не са искали да чакат отварянето и блъсканицата във физическите магазини.

Днес в САЩ пък се провежда т. нар. „Кибер понеделник“, който е концентиран около онлайн пазаруването. Paypal ще предостави отделна статистика и за него.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:24 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още