Днес, въпреки че кампаниите в социалните мрежи се считат за най-печелившата и перспективна стратегия, традиционните банери остават основен рекламен канал. Оборотът на дигиталната реклама се очаква да достигне 223.74 млрд. долара през 2017 г., което представлява 38,3% от общия медиен бюджет. еМarketer предвижда, че разходите за дигитална реклама ще продължават с двуцифрен ръст до 2020 година.
Този тренд се дължи на рекламата в социалните мрежи, която избухна с огромна сила от стремежа, както на потребителите, така и на брандовете да създадат нова среда на хипер релевантни и ултра персонализирани връзки помежду им. Facebook Dynamic Product Ads (DPA), например, се превърна в мощен инструмент за печелене на приходи във всички индустрии. Четенето на рецензии, коментари, както и самото присъствие на бранда в социалните мрежи може пряко да повлияе на решението за покупка. В момента дори самото пазаруване често се случва директно през тези платформи. Според прогнозите на Zenith Optimedia, през 2019 година рекламирането в социалните медии в световен мащаб ще струва 50 млрд. долара и товa ще са 20% от всички средства предвидени за онлайн реклама.
Но как рекламистите и маркетинг специалистите трябва да разпределят инвестициите си между различните канали?
За да отговорим на този въпрос анализирахме резултатите от кампании на над 40 световни пазара от март 2017 година. Всички банери са закупувани на автоматични търгове в реално време (real time bidding) и са били насочени конкретни таргет аудитории чрез инструменти за максимално ефективно регаргетиране.
Резултати
Естествено, фундаменталният въпрос е как се прави ефективна дигитална кампания днес? А отговорът не е изненада - персонализираните кампании, включващи едновременно социалните мрежи и класическите банер позиции, са най-успешни.
CTR резултатите (съотношението брой кликове към брой импресии) са чувствително по-високи при ретаргетинга в социалните мрежи – 1,52% спрямо 0,8% в уебсайтовете. Въпреки това, CR (съотношението брой кликове към брой покупки) в традиционната банер кампания е по-високо от това в социалните мрежи със средно 6,06% CR за класическия ретаргетинг, срещу 4,26% за social ретаргетинга.
Когато дадена реклама се появи в профила ни в социалните мрежи, брандът става разпознаваема част от ежедневието. За да превърнем тази видимост в действия обаче, би трябвало да се насочим към класическите уебсайт банери с различни креативни послания.
Съответно когато работят заедно, ефективното таргетиране в социалните мрежи и правилното подтикване към действия през традиционните банери, са формулата на успешната кампания. Затова и брандовете, които ползват тази стратегия са монетизирали инвестициите си в много по-голяма степен от тези, които са съсредоточили усилията си само в едното направление.
*Каталин Емилиан е регионален директор за България и Румъния на RTB House - технологична компания, която предлага модернистични ретаргетинг технологии за най-големите търговски марки в над 1000 кампании на 40 световни пазара.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната