Бордът на директорите на американската технологична компания Uber е гласувал да продължи работата по предложенията на две инвестиционни групи за закупуване на акции в стартъпа за свързване на водачи с пътници и обмисля трета оферта, пише New York Times, като се позовава на свои източници.
Две от трите предложения, които са за закупуване на акции от настоящи инвеститори, са при запазване на сегашната оценка от 68,5 млрд. долара
През последната седмица Управителният съвет на частната компания е гласувал да направи следващата стъпка спрямо инвестиционния интерес от страна на японския конгломерат Softbank. Все още се обмисля оферта от консорциум, ръководен от Шервин Пишевар, ранен инвеститор в компанията, да купи акции на Uber от съществуващ инвеститор. Бордът също така е гласувал по-рано да продължи с работата по предложението от коалиция, ръководена от Dragoneer Investment Group, за закупуване на акции от съществуващите акционери на Uber.
Трите предложения са описани от четирима души, близки до процеса, които са пожелали да останат анонимни.
Офертите, които са насочени предимно към закупуване на акции на Uber от настоящи акционери, а не към издаване на нови акции, са предварителни. На този етап инвестиционните групи ще започнат процес по т. нар. "due diligence", който в крайна сметка ще доведе до формалните инвестиционни условия.
Офертите се появяват в деликатно за компанията време, която понастоящем няма главен изпълнителен директор и се занимава със сериозна борба между Борда и инвеститорите. Травис Каланик, съосновател и главен изпълнителен директор на Uber, отстъпи от позицията си през юни под натиска на инвеститорите. Оттогава насам различни фракции на инвеститорите, членовете на борда и самият Каланик се борят, за да развият собствените си интереси в компанията.
И все пак въпреки че Uber има проблеми с ръководството, компанията, която до голяма степен се финансира от компании за рисков капитал и фондове за частни капиталови инвестиции, остава привлекателна инвестиционна цел, защото е най-голямата в света услуга за споделено пътуване и расте бързо.
Самата Uber няма нужда от нови пари, компанията набра над 10 млрд. долара в дълг и собствен капитал и има около 5 млрд. долара в кеш.
Бордът обаче разглежда предложенията по различни причини. За някои от съществуващите акционери на Uber продажбата на акции сега би могла да им помогне за постигането на сериозна печалба в момент, в който бъдещето на компанията не е ясно. Едно от предложенията може да доведе до оттеглянето на един инвеститор, чиято фирма - Benchmark, има място в борда на Uber, а някои други членове на борда смятат, че тя умишлено вреди на стартъпа.
Едно от опасенията е дали продажбата на акции може да доведе до отрицателен ефект върху оценката на Uber, която възлиза на 68,5 млрд. долара и направи компанията най-високо оценената частна компания в света.
Две от трите предложения включват закупуване на акции с отстъпка за оценката на Uber, но също и начин за гарантиране на запазването на стойността от 68,5 млрд. долара.
Инвестиционната коалиция на Dragoneer иска да изкупи акции от акционерите с отстъпка от текущата оценка на Uber, а SoftBank също предлага да купи акции при по-ниска оценка. И двете групи ще закупят малка част от новите акции по текущата оценка на Uber, за да запазят стойността на компанията на хартия.
Групата, водена от Пишевар, заявява, че ще закупи акциите по текущата оценка. Която и сделка в крайна сметка да бъде одобрена, това ще е първият случай, в който Uber ще продаде голям брой акции на цена, която е същата на хартия като при предишния кръг на финансиране.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста