Въпреки че пандемията забави растежа на глобалния пазар на дигитална реклама, очакванията са онлайн рекламите да увеличат пазарния си дял тази година. След резкия спад на рекламните разходи през март през последните няколко месеца се наблюдава силен растеж във всички региони, тъй като милиони потребители се пренасочиха от физическите магазини към онлайн пазаруване.
Тенденцията за ръст се очаква да продължи и през 2021 г., когато глобалните рекламни разходи ще нараснат с 14% на годишна база до 395 млрд. долара, сочат данни, представени от Buy Shares.
През 2017 г. за дигитална реклама са похарчени 251,7 млрд. долара в световен мащаб, показва Statista Digital Market Outlook. През следващите две години тази стойност скскача с 33% до 335,7 млрд. долара.
Пандемията от COVID-19 обаче предизвика рязък спад в рекламните разходи между януари и март 2020 г., тъй като една четвърт от рекламодателите рязко намалиха бюджетите си по време на икономическата несигурност. Въпреки това много от тях се приспособиха към новата среда, в която бизнесът и потребителите свикват да живеят с COVID-19 и адаптираха бюджетите си. В резултат на това се очаква глобалните разходи за дигитални реклами да нараснат с 3% на годишна база до 345,9 млрд. долара през 2020 г.
16% скок на рекламите при онлайн търсене
Разбивка на статистиката по типове реклама показва още, че се очаква разходите за реклама в сегмента на обявите да спаднат с 2,1% на годишна база до 18,5 млрд. долара през 2020 г., а до края на следващата година да надхвърлят 19,7 млрд. долара.
Разходите за видеореклама ще нараснат с 4,1% на годишна база до 27,8 млрд. долара през 2020 г. и през следващите 12 месеца ще скочат до 30,9 млрд. долара. Очаква се разходите за рекламни банери да достигнат 58,6 млрд. долара през следващата година, увеличивайки се с 6,5 млрд. долара за година.
Най-значителен скок на разходите се прогнозира за сегмента на рекламата при търсене, който ще нарасне от 148,5 млрд. долара през 2020 г. до 172,2 млрд. долара през 2021 г., което е 16% повишение на годишна база. Разходите за реклама в социалните медии следват с 15% увеличение до 113,6 млрд. долара през 2021 г.
Статистиката сочи още, че глобалните разходи за интернет реклама ще продължат да се увеличават през следващите години и ще достигнат 447,4 млрд. долара до 2023 г.
Мобилната реклама ще достигне почти 60% пазарен дял
През последните години се наблюдава нарастване на използването на мобилни телефони, което оказва значително влияние върху сектора. За да бъдат в крак с изискванията на потребителите, да генерират по-високи приходи и да промотират марките си, компаниите трябваше да създават лесни за употреба мобилни реклами.
През 2017 г. 45% от общите разходи за дигитална реклама са генерирани чрез мобилни устройства. Мобилната реклама продължи да нараства през последните три години и достигна 55% пазарен дял през 2020 г. Този дял се очаква да достигне 57% през следващата година, а до края на 2022 г. мобилните реклами ще формират почти 60% от общите разходи за дигитална реклама.
Географски погледнато, САЩ са основният пазар за интернет рекламата, която се очаква да достигне 129,4 млрд. долара в страната през 2020 г., което е 0,3% спад за една година. Очаква се обаче тази цифра да скочи със 17% и да достигне 151,5 млрд. долара през 2021 г.
Разходите за дигитални реклами в Китай, втория по големина пазар в световен мащаб, се очаква да нараснат с 9% на годишна база до 77,7 млрд. долара през 2020 г. Следват Обединеното кралство, Япония и Германия със съответно 21,8 млрд. долара, 15,8 млрд. долара и 9,8 млрд. долара.
Общите рекламни разходи в петте най-големи пазара за дигитална реклама ще се повишат с 14,5% на годишна база и ще достигнат 291,5 млрд. долара през 2021 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?