След турболентната 2020 г. глобалните разходи за реклама се очаква да се възстановят от пандемията дори още по-бързо от очакваното по-рано, обяви GroupM в най-новата си прогноза, пише Wall Street Journal.
Световните рекламни приходи ще скочат с 19% до 749 млрд. долара през 2021 г., като се изключи американската политическа реклама, допълва GroupM. През декември компанията прогнозира 12% увеличение за тази година. Миналата година глобалните рекламни разходи се свиха с 3,5 на сто до 628 млрд. долара.
И все пак през 2021 г. приходите ще нараснат с 24% във Великобритания и Бразилия, с 23% в Китай и със 17% в Съединените щати, като изключим политическата реклама.
В отделен доклад от миналата седмица, който се фокусира върху САЩ, GroupM посочва, че рекламните разходи ще се увеличат с 22%, без политическата реклама. Тази прогноза обаче включва директните имейли и директории, които са премахнати от изчисляването на световната прогноза.
GroupM отдава голяма част от очаквания растеж тази година на ускоряването на дигиталната реклама, която ще нарасне с 26% тази година, оценява компания. За сравнение прогнозата от декември беше за 15% увеличение.
Този ход отразява по-големите рекламни приходи на дигитални гиганти като Amazon.com, Google и Facebook през първото тримесечие, както и взема предвид вълната от дигитални компании, които станаха публични, твърди Брайън Уайзър, глобален президент на GroupM.
“Новите доказателства под формата на отчети за първото тримесечие ние показаха, че тези тенденции се отплащат дори по-бързо отколкото очаквахме“, допълва той.
По думите му международните фирми, като китайските компании, също харчат доста за реклама, увеличавайки разходите за дигитална реклама.
От края на миналата година рекламодателите засилват разходите си за реклами в дигитални медии, за да достигнат до потребителите, които все повече свикват да пазаруват и разглеждат съдържание онлайн.
Скокът на броя на малките фирми, създадени по време на пандемията (много от които са изцяло дигитални), също подхранва растежа на разходите за онлайн реклама, тъй като тези компании са по-склонни да инвестират в онлайн операции и реклами, вместо във физически магазини, посоча докладът.
Категорията на свързаните телевизори също е спечелила от промените в потребителските навици, твърди GroupM. Световните разходи за реклами в свързани телевизори са на път да нараснат с 25 на сто до 16 млрд. долара тази година и ще достигнат 31 млрд. долара до 2026 г., допълва прогнозата.
Нарастването на стрийминга и дигиталните продукти от продаващите реклама световни гиганти позволява на брандовете да сключват повече глобални рекламни сделки с по-малко играчи, коментира Уайзър.
Миналата година петте топ търговци на реклама – Google, Facebook, Amazon, Alibaba и ByteDance – са генерирали 296 млрд. долара рекламни приходи, което означава, че са прибрали 46% от общите разходи за реклама в света, допълва той.
Преди десет години петте основни търговци на реклама – Google; Viacom и CBS; News Corp. и Fox; Comcast и Disney – прибираха едва 17% от глобалните разходи за реклама, посочва GroupM.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция