Въпреки първоначалния си спад заради пандемията на Covid-19 разходите за дигитална реклама в САЩ са нараснали с 12,2% на годишна база през 2020 г., сочи нов доклад, поръчан от Бюрото за интерактивна реклама (IAB) и подготвен от PwC. Но докладът показва още, че най-големите играчи в екосистемата са затвърдили позициите си на американския пазар на дигитална реклама миналата година, спечелвайки си по-голям дял спрямо година по-рано, пише CNBC.
Пандемията предизвика незабавно намаляване на рекламните бюджети през 2020 г., а някои области като туризма запазиха бавното си развитие през годината. Но през втората половина на 2020 г. разходите за политическа реклама и продажбите за празничния сезон помогнаха да се компенсира загубата от първата част на годината и така се стигна до общо похарчените 139,8 млрд. долара. Растежът е по-бавен от този между 2018 и 2019 г., когато разходите скочиха с 15,9%.
IAB твърди, че големият скок в онлайн телевизията, електронната търговия и доставките до вкъщи са помогнали на сектора да продължи да расте, въпреки турбуленцията от първото тримесечие.
Но разходите за реклама до голяма степен са концентрирани в основните рекламни играчи, дори повече отколкото през предходни години. IAB твърди, че 10-те най-големи компании държат около 78,1% от приходите за 2020 г., а общите приходи на тази група надхвърля 109 млрд. долара. Десетте топ компании отговаряха за 75,9% от приходите през 2018 г. Този дял се увеличи до 78,6% през 2019 г. IAB твърди, че компаниите от 11 до 25 място са свързани с едва 6,2% от приходите, а по-малките – с 15,7%.
IAB не разкрива какъв дял от всичко това включва компании като Facebook, Google и Amazon. В нов доклад на eMarketer от тази седмица се посочва, че делът на Amazon от американския пазар на дигитална реклама за първи път е надминал 10% през 2020 г. Делът на Google е 28,9% в САЩ, а този на Facebook – 25,2%, според eMarketer.
Къде има растеж?
Растежът на годишна база се е свил до 5,2% през второто тримесечие, показва докладът на IAB, но през третото и четвъртото тримесечие разходите са скочили съответно с 11,7% и 28,7% спрямо година по-рано. Докладът разкрива още, че през четвъртото тримесечие на 2020 г. са генерирани най-високите разходи за дигитална реклама откакто се води статистика от повече от 20 години. Това отчасти е свързано с рекламата за изборите. Освен това рекламодателите са похарчили бюджетите, които са оставили на пауза по-рано през годината заради пандемията.
Разходите за реклама в социалните мрежи са достигнали 41,5 млрд. долара през 2020 г., показва докладът. Те представляват близо 30% от общите разходи за интернет реклама. При дигиталното видео има 20,6% ръст на годишна база, с което делът му от общите разходи за онлайн реклама е достигнал 18,7%.
Разходите за програмна реклама са се увеличили с 24,9%, достигайки 14,2 млрд. долара, но IAB повдига въпроса дали промените в поверителността, като тези на Google по отношение на бисквитките от трети страни, ще означават, че този растеж трудно ще бъде запазен в бъдеще.


Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна