IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Веригите за бързо хранене навлизат в света на мобилните разплащания

Над 10% от транзакциите на Starbucks в САЩ се извършват с мобилни приложения

16:06 | 12.09.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Starbucks е сред пионерите в мобилните разплащания. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Starbucks е сред пионерите в мобилните разплащания. Снимка: Ройтерс

В Солт Лейк Сити и в Остин, Тексас, клиентите на McDonald's вече могат да плащат за хамбургерите си с приложение за смартфон, пише Businessweek.

Нововъведението е част от пилотна програма, която да подготви веригата за бързо хранене за навлизането ѝ в дръзкия нов свят на мобилните разплащания.

И други вериги вече използват тази технология: над 10% от транзакциите на Starbucks в САЩ се извършват с мобилни приложения, а от Domino's твърдят, че между 35 и 40% от продажбите им в САЩ се правят онлайн.

Едно от преимуществата на тази система е, че поръчките чрез приложение или сайт са много по-точни, отколкото тези, направени устно. Това обаче не е единствената причина веригите за бързо хранене да се активизират в тази насока. Ето четири от предимствата, които биха накарали ресторантите да склонят клиентите си да използват мобилни приложения и сайтове:

Скорост: По-бързото обслужване означава повече продажби. Ако касиерите бъдат обучени бързо да приемат мобилните плащания, клиентите ще могат да преминават през опашката с 10 до 20% по-бързо.

Ниски такси по транзакциите: Повече плащания с приложението Starbucks Card или Square означават по-ниски такси за кредитни карти, които понякога достигат над 2% от стойността на транзакцията. Ако веригата разработи своя вътрешна система за поръчки онлайн, тя дори може да спечели приходи, като я преотстъпи за ползване на други компании.

Проучвания. За разлика от парите дигиталните продажби позволяват събиране на данни и възможности за следене на пазара с цел развитие.

Популярност. Тенденцията за разплащания с мобилни устройства се харесва особено много на хората от т. нар. "поколение Y", родени между 1982 и 2004 г. Според изследване на Technomic около 1/3 от американците в тази възрастова група са правили поръчки от компютъра си през последните 60 дни. Въпреки че разработването и управлението на тези приложения са свързани с разходи за компаниите, те са необходимост, за да се запазят и увеличат продажбите, коментира експерти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още