За второ поредно фискално тримесечие българският мобилен оператор Мтел отчита ръст на приходите на годишна база. По отношение на печалбата обаче резултатите продължават да не са радостни за мениджърите, като печалбата преди лихви, данъци и обезценки се понижава с 16% от 33,6 млн. евро преди година до 28,2 млн. евро за периода януари - март 2017 г.
Общите приходи ускоряват ръста си. Докато през четвъртото тримесечие на 2016 г. повишението беше със скромните 2,6 на сто на годишна база, сега ръстът е от 6,7 на сто – от 97 млн. евро до 103,5 млн. евро.
Т. нар. ARPU (среден месечен размер на приходите от един потребител) – важен показател за бранша, остава на константното ниво от 5,3 евро, подкрепен от повишаване на приходите от частните клиенти и намаленото преоценяване в бизнес сегмента, уточняват в тримесечния доклад от компанията майка Telekom Austria. Средният месечен приход за потребител при фиксираните линии (ARPL) леко се увеличава от 10,8 евро през първото тримесечие на 2016 г. до 10,9 евро през първото тримесечие на 2017 г.
През първото тримесечие на годината конкурентната среда в България остава предизвикателна, което беше отново особено видимо в бизнес сегмента, уточняват от австрийския концерн. За да се противопостави на ценовия натиск, Мтел продължи да се фокусира върху фокусиран над стойността мениджмънт и увеличаване на усилията за запазване на клиентите с висока стойност за компанията. В допълнение на пазара се наблюдава като цяло преминаване от предплатени към абонаментни оферти.
Ръстът в приходите се обяснява с намалени преоценки в корпоративния сегмент, както и с успешни дейности за повишаване и кръстосани продажби в потребителския сегмент. Общият брой на мобилните абонати се понижава леко с 0,8% в сравнение с първото тримесечие на 2017 г., дължащо се на загуби в предплатения сегмент поради горепосоченото преминаване към абонаментни оферти.
Общите разходи нарастват с 18,7% в сравнение с предходната година. Увеличението е причинено главно от високи разходи, свързани с оборудването, произтичащи от мерките за задържане на клиентите, както и увеличените разходи за работна сила, дължащи се на продължаващия ръст на продажбите.
За цялата група резултатите са по-позитивни. Общите приходи, както и EBITDA, растат на годишна база със съответно 4,1% и минималните 0,6%. ARPU също отчита леко повишение с 0,7 на сто от 8,4 евро до 8,50 евро.
Общият прираст на приходите се дължи на силното оперативно представяне в Беларус, където местната дъщерна компания допълнително се възползва от благоприятното развитие на валутните пазари, както и на по-високите общи приходи в Австрия, Хърватия, България и Словения. Тези увеличения са частично компенсирани от по-ниските общи приходи в Сърбия и Македония.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.