IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ново тримесечие, стар резултат за Мтел – печалбата намалява

За второ поредно тримесечие обаче телекомът отчита ръст на приходите

13:45 | 25.04.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

За второ поредно фискално тримесечие българският мобилен оператор Мтел отчита ръст на приходите на годишна база. По отношение на печалбата обаче резултатите продължават да не са радостни за мениджърите, като печалбата преди лихви, данъци и обезценки се понижава с 16% от 33,6 млн. евро преди година до 28,2 млн. евро за периода януари - март 2017 г.

Общите приходи ускоряват ръста си. Докато през четвъртото тримесечие на 2016 г. повишението беше със скромните 2,6 на сто на годишна база, сега ръстът е от 6,7 на сто – от 97 млн. евро до 103,5 млн. евро.

Т. нар. ARPU (среден месечен размер на приходите от един потребител) – важен показател за бранша, остава на константното ниво от 5,3 евро, подкрепен от повишаване на приходите от частните клиенти и намаленото преоценяване в бизнес сегмента, уточняват в тримесечния доклад от компанията майка Telekom Austria. Средният месечен приход за потребител при фиксираните линии (ARPL) леко се увеличава от 10,8 евро през първото тримесечие на 2016 г. до 10,9 евро през първото тримесечие на 2017 г. 

През първото тримесечие на годината конкурентната среда в България остава предизвикателна, което беше отново особено видимо в бизнес сегмента, уточняват от австрийския концерн. За да се противопостави на ценовия натиск, Мтел продължи да се фокусира върху фокусиран над стойността мениджмънт и увеличаване на усилията за запазване на клиентите с висока стойност за компанията. В допълнение на пазара се наблюдава като цяло преминаване от предплатени към абонаментни оферти.

Ръстът в приходите се обяснява с намалени преоценки в корпоративния сегмент, както и с успешни дейности за повишаване и кръстосани продажби в потребителския сегмент. Общият брой на мобилните абонати се понижава леко с 0,8% в сравнение с първото тримесечие на 2017 г., дължащо се на загуби в предплатения сегмент поради горепосоченото преминаване към абонаментни оферти. 

Общите разходи нарастват с 18,7% в сравнение с предходната година. Увеличението е причинено главно от високи разходи, свързани с оборудването, произтичащи от мерките за задържане на клиентите, както и увеличените разходи за работна сила, дължащи се на продължаващия ръст на продажбите.

За цялата група резултатите са по-позитивни. Общите приходи, както и EBITDA, растат на годишна база със съответно 4,1% и минималните 0,6%. ARPU също отчита леко повишение с 0,7 на сто от 8,4 евро до 8,50 евро.

Общият прираст на приходите се дължи на силното оперативно представяне в Беларус, където местната дъщерна компания допълнително се възползва от благоприятното развитие на валутните пазари, както и на по-високите общи приходи в Австрия, Хърватия, България и Словения. Тези увеличения са частично компенсирани от по-ниските общи приходи в Сърбия и Македония.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:00 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още